Nieuwe HP 1-megapixel digitale camera met zoomfunctie

Datum nieuwsfeit: 04-01-1999

Hewlett-Packard persbericht

NIEUWE HP 1-MEGAPIXEL DIGITALE CAMERA MET ZOOMFUNCTIE

Amstelveen, 24 december 1998 - Hewlett-Packard introduceert een nieuwe 1-megapixel camera met digitale zoom, de HP PhotoSmart C30 digitale camera. De consumenten adviesprijs is fl. 1.199,-- incl. B.T.W.

Deze compacte, lichtgewicht camera heeft behalve een tv-aanlsuitingsmogelijkheid en een nog betere beeldkwaliteit dan zijn voorganger, de HP PhotoSmart C20, ook een digitale 2x zoomfunctie. Met deze digitale 2x zoomfunctie kan het bestandformaat kleiner en het fotoformaat groter worden gemaakt door ongewenste delen van de foto weg te laten. De zoomfunctie is in de PhotoSmart C30 digitiale camera ingebouwd.

Bewaren en bewerken
Bij de PhotoSmart C30 staat gebruiksgemak voorop. De fotograaf kan via het LCD-scherm direct zien hoe zijn foto eruit zal komen te zien. Eventuele mislukte foto's zijn ook direct te wissen, zodat de geheugenruimte optimaal wordt gebruikt. De 4 MB geheugenkaart biedt ruimte voor 40 opnamen. De camera kan een overzichtsfoto geven van alle opgeslagen beelden. Zodra de PhotoSmart C30 op een PC wordt aangesloten, zorgt de unieke HP photo-finishing software ervoor dat de beelden automatisch worden overgezet. Vanaf de PC zijn deze vervolgens snel af te drukken, via e-mail te versturen en te bewerken. Voor deze laatste functie levert HP standaard de Microsoft Picture It! beeldbewerkingssoftware mee.

Levensechte beelden
De HP PhotoSmart C30 is een 1-megapixel camera (1152 x 872) en is gebaseerd op een ingebouwde CCD (charged-coupled device), een filter voor primaire kleuren (RGB) en beeldbewerkingsfaciliteiten van HP. Het resultaat is levensechte foto's met een uitzonderlijke helderheid. De nieuwe RGB-filter vermindert 'korrel' en zorgt zo voor scherpere afbeeldingen. Ook de kleurensensor draagt bij aan een scherper beeld en een hogere kleurechtheid.

Klaar voor gebruik
De HP PhotoSmart C30 is vanuit de doos direct klaar voor gebruik. Batterijen worden meegeleverd, net als een adapter voor aansluiting op het lichtnet. De digitale camera werkt probleemloos samen met Microsoft Windows 95, 98 of NT 4.0. HP levert de PhotoSmart C30 met een uitneembare 4 MB CompactFlash-kaart. Dergelijke kaarten zijn los verkrijgbaar en zijn er in variaties met een uiteenlopende geheugencapaciteit.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolios op het gebied van informatietechnologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 124.600 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Dit bericht is in het Engels beschikbaar via: NewsDesk

Microsoft, Windows en Windows NT zijn in de Verenigde Staten geregistreerde handelsmerken van Microsoft Corporation.