Van Veen en Rumiantsev zetten 'Incantatie IV' op cd

Datum nieuwsfeit: 04-01-1999

Na 'Canto Ostinato' nu ook 'Incantatie IV' integraal op cd!!

Op 4 januari a.s. komt de nieuwe cd van Van Veen & Van Veen (Sandra en Jeroen) en Tamara Rumiantsev uit. Zij waren in september 1998 te horen op het derde Lek Art Concert in Culemborg. Toen gaven zij in het bijzijn van de componist en zo'n 350 luisteraars een indrukwekkende uitvoering van Incantatie IV. Later hebben zij het werk ook in Utrecht gespeeld.

De dubbel-cd met een speelduur van 2 uur en 5 minuten is 100% live. Bovendien is het de eerste integrale cd-registratie van dit monumentale werk voor meerdere piano's uit 1987-1990. Jeroen van Veen heeft een uitvoeringsschema gemaakt voor 3 piano's. De cd zal in de winkels verkrijgbaar zijn voor ƒ69,90. Het cd-nummer is PP 9800(3), van het label Piano Productions, Culemborg. De distributie wordt verzorgd door Clavicenter te Amsterdam.

De cd is tevens verkrijgbaar via E-mail: (pianoproductions@ixs.nl)

Deze cd is mede tot stand gekomen dankzij het Voorzieningsfonds Voor Kunstenaars en het Thuiskopiefonds.

Piano Productions brengt elke 2 jaar een cd uit van een van de avondvullende werken van Simeon ten Holt. In 1996 speelden Sandra en Jeroen van Veen zijn Canto Ostinato (CD C.6489). Voor het jaar 2000 staat alweer een nieuw cd-project in de planning.

Einde persbericht

_____________________________________________________________________

Piano Productions, 0345-521714, E-mail: (pianoproductions@ixs.nl) Clavicenter, 020-6367879, E-mail: (clavicenter@wxs.n)

Dit persbericht werd geschreven door: J.J.M. van Veen, E-mail: (jjmvveen@xs.nl)