HP 9100 Digital Sender verbetert informatiestroom Saatchi

Datum nieuwsfeit: 04-01-1999

Hewlett-Packard persbericht

HP 9100 DIGITAL SENDER VERBETERT INFORMATIESTROOM BIJ SAATCHI

Amstelveen, 4 januari 1999 - Saatchi & Saatchi, 's werelds grootste communicatie-bureau, gaat de Hewlett-Packard 9100C Digital Sender installeren op zijn Europese hoofdkantoor.

De HP 9100C Digital Sender is het eerste apparaat dat op eenvoudige wijze een papieren document omzet in een e-mail en het als PDF-attachment verstuurt. Saatchi verwacht dat de HP 9100C Digital Sender het verwerken van documenten per fax, koerier en post voor een belangrijk deel zal vervangen.

Saatchi gebruikte vooral de traditionele distributiekanalen om concepten aan klanten te leveren. Documenten die snel of naar meer klanten moesten worden verzonden, werden gescand en per e-mail verstuurd. Nadeel daarbij was dat de documenten vaak erg groot waren en de kwaliteit minimaal. Daarnaast was deze manier van verzenden tijdrovend voor de accountmanager en het resultaat was niet naar de wens van de klant. Faxen gaf hetzelfde resultaat. Saatchi was dus vooral aangewezen op koeriers.

Voordelen van de HP Digital Sender
De HP Digital Sender voorziet in een ideale oplossing van de problemen die samenhangen met de gebruikelijke distributiekanalen. De klant kan nu in slechts enkele minuten hoge kwaliteit kleurendocumenten ontvangen. HP's smart compression technologie houdt de omvang van de documenten klein (ongeveer 150 KB tot 250 KB voor een kleur/tekstdocument). Omdat de Digital Sender een PDF-formaat maakt van de te versturen documenten, kunnen klanten door middel van de gratis Adobe Acrobat Reader deze snel bekijken en eventueel printen. Documenten kunnen vervolgens eenvoudig door de klant worden doorgezonden naar bijvoorbeeld personen die in het beoordelen van het concept moeten worden betrokken. Voor Saatchi's vele internationale klanten is dit bijzonder nuttig, aangezien zij vaak concepten met de regionale marketingkantoren uitwisselen.

Investering in twee maanden terugverdiend
Met de HP 9100C Digital Sender heeft Saatchi & Saatchi een snel en kostenbesparend distributiekanaal. De kostenbesparing die door het gebruik van de Digital Sender wordt bereikt, in vergelijking met het gebruik van een fax of koerier, is dusdanig hoog dat Saatchi & Saatchi verwacht de investering binnen twee maanden terug te verdienen.

Hewlett-Packard is het op één na grootste computerbedrijf ter wereld. HP is toonaangevend op het gebied van computersystemen, personal computers en printers, Internet- en intranetoplossingen, communicatie-, test- en meetapparatuur en medische en analytische informatiesystemen. Naast hard- en software levert HP een compleet aanbod IT-services voor middelgrote tot multinationale ondernemingen uit alle sectoren. Wereldwijd bedraagt het aantal medewerkers 124.600. HP realiseerde in 1998 een omzet van 47,1 miljard US dollar. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Dit bericht is in het Engels beschikbaar via: NewsDesk