HP doorbreekt grens van 10.000 Baan Reference Users

Datum nieuwsfeit: 04-01-1999

Hewlett-Packard persbericht

HP DOORBREEKT ALS EERSTE DE GRENS VAN 10.000 BAAN REFERENCE USERS

Amstelveen, 28 december 1998 - Hewlett-Packard is er als eerste in geslaagd met een systeem meer dan 10.000 BAAN Reference Users gelijktijdig te ondersteunen. Baan Company draaide in een benchmark de BAAN IV.c applicatie op een 16-weg HP 9000 V2250 systeem (onder HP-UX) in combinatie met de Oracle8 relationele database, versie 8.04.

Een Baan Reference User (BRU) representeert één eindgebruiker die in een sessie een realistische verwerkingslast op het systeem genereert. Door binnen een implementatie de Baan ERP-sessies te relateren aan de BRU ontstaat een reëel beeld van de maximale verwerkingslast en daarmee van het maximale aantal gelijktijdige gebruikers binnen de implementatie.

De familie van HP 9000 Enterprise Servers biedt de verwerkingskracht die is vereist voor omvangrijke ERP-pakketimplementaties. De systemen draaien onder het HP-UX besturingssysteem en beschikken over de HyperPlane (TM) backplane-technologie. De V-klasse systemen bieden plaats aan maximaal 32 processor voor symmetric multiprocessing op basis van HP's nieuwste 64-bit processors.

Hewlett-Packard is het op één na grootste computerbedrijf ter wereld. HP is toonaangevend op het gebied van computersystemen, personal computers en printers, Internet- en intranetoplossingen, communicatie-, test- en meetapparatuur en medische en analytische informatiesystemen. Naast hard- en software levert HP een compleet aanbod IT-services voor middelgrote tot multinationale ondernemingen uit alle sectoren. Wereldwijd bedraagt het aantal medewerkers 124.600. HP realiseerde in 1998 een omzet van 47,1 miljard US dollar. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Dit bericht is in het Engels beschikbaar via: NewsDesk

HP-UX versie 10.20 en later en HP-UX versie 11.0 en later (zowel in 32- als 64-bit configuratie) op alle HP 9000 computersystemen zijn OpenGroup UNIX 95 merkproducten.
UNIX is een geregistreerd handelsmerk van The Open Group. Oracle is een geregistreerd handelsmerk van Oracle Corporation.