Politiebericht Drenthe

10:54 dinsdag 5 januari 1999

Bert Peters 0591 662014 of 06 53238059

Zuidlaren, ongeval met letsel
Vannacht omstreeks half drie reed een 38-jarige vrouw uit Assen met een auto over de Verlengde Stationsweg en raakte in de berm waarna zij tegen een boom botste. Als gevolg hiervan raakte zij gewond (hoofdletsel) en werd overgebracht naar het WZA. Zij was niet in het bezit van een rijbewijs en de eigenaar had haar geen toestemming gegeven om de auto mee te nemen. Nadere gegevens omtrent deze eigenaar zijn nog niet bekend.

Assen, diefstal uit school
Raakte een 54-jarige overblijfkracht van een school aan de Zevensterstraat haar tas kwijt toen zij die onbewaakt in de lerarenkamer achterliet tijdens de pauze. Een kleingeldbedrag, foto's en pasjes werden weggenomen.

Emmen, aanhouding verdachte
Werd gistermorgen omstreeks 06.00 uur een woning bezocht aan de Varenkamp om de 30-jarige bewoner aan te houden in verband met een inbraak in Valthermond op 25 december jl. Op bellen werd niet opengedaan maar toen de agenten buiten liepen zagen zij de lamellen bewegen. Daarna opnieuw gebeld en gebonsd en aan de bewoner kenbaar gemaakt dat de deur geforceerd zou worden als hij die niet zou openen. Toen dat niet gebeurde werd de deur geforceerd waarna de man werd aangehouden.

Emmen, 4 knapen aangehouden op fabrieksterrein
Werden gisteravond omstreeks 21.00 uur vier knapen uit Emmen aangehouden op het terrein van een bedrijf aan de Kapt Grantstraat. De knapen van 15,16 en 18 bekenden dat zij spullen wilden stelen bestemd voor hun clubhuis. Zij hadden het hek geforceerd. Twee van de knapen hadden er net een taak- en leerstraf opzitten ivm eerdere gepleegde diefstallen en inbraken.

Meppel, bedreiging door jeugdigen
Werd een 14-jarige knaap uit Meppel aangehouden die in de oudejaarsnacht een 21-jarige jongen uit Meppel aan de Grote Markt bedreigde met een vuurwapen. Het 6 mm gas-alarmpistool had hij geleend van een vriendje in wiens woning aan de van Schaiklaan het wapen werd aangetroffen en in beslag genomen

Hoogeveen, ongeval met letsel
Gisteravond omstreeks 19.00 uur, reed een 23-jarige Hoogevener met zijn auto over de Meester Harm Smeengelaan. In een flauwe bocht hiel hij niet rechts maar nam de binnenbocht waarna hij frontaal tegen de tegemoetkomende 50-jarige automobilist botste. De veroorzaker van het ongeval droeg geen gordel en raakte gewond aan hoofd en nek. Hij werd vervoerd naar het Bethesdaziekenhuis evenals de 50-jarige Hoogevener die nek- en schouderklachten had. Beide auto's zwaar beschadigd.

Pesse, vrouwenmishandeling
Werd een 28-jarige man uit Pesse aangehouden nadat hij gisteravond omstreeks 20.00 uur zijn 49-jarige ex-vriendin in haar woning aan de Oosterring had mishandeld. Het slachtoffer raakte gewond in het gezicht en werd voor onderzoek overgebracht naar het Bethesdaziekenhuis.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe