Bericht Avro's Opsporing Verzocht

Datum nieuwsfeit: 05-01-1999

AVRO's Opsporing Verzocht

Lopende Zaken

Gouda: gewapende overval op het postkantoor

Donderdag 24 december (de dag voor kerst) is het postkantoor aan de Westhaven - aan de rand van het centrum van Gouda - voor de tweede keer overvallen. De eerste overval vond plaats op donderdag 12 november. Toen de overvaller binnenkwam waren zes mensen aanwezig; vier personeelsleden en twee klanten.

Hij pakte één van de klanten, een 62-jarige vrouw, van achteren beet en bedreigde haar met een pistool of revolver. Hij haalde een witte plastic tas met rode opdruk tevoorschijn en gaf de baliemedewerkster de opdracht de tas met geld te vullen. Vervolgens trok hij de klant mee naar het volgende loket en ook daar liet hij de tas met geld vullen en daarna volgde het derde - tevens laatste - loket.

Evenals bij de overval op donderdag 12 november vluchtte de dader de Korte Noodgodsstraat in, in de richting van de Peperstraat. Daarna is hij vermoedelijk in de richting van de Hoge Gouwe gelopen. Het is heel goed mogelijk dat de daders van de twee overvallen elkaar kennen of in dezelfde groep zitten. Er zijn erg veel overeenkomsten: de vermomming (capuchon), het beetpakken, bedreigen en het eisen van geld bij alle loketten.

Signalement dader:
Man met licht getinte huidskleur, tussen 20-30 jaar oud, 1.75-1.80 m. lang, normaal postuur en grote bruine ogen en een verse wond op zijn voorhoofd. Hij droeg een ecru-kleurige grof gebreide trui, met capuchon. Met die capuchon en een zwarte sjaal hield hij zijn gezicht grotendeels verborgen. Verder had de man een ecru-kleurige broek en witte sportschoenen aan. Hij sprak gewoon Nederlands.

De politie vraagt:

- Wie (her)kent de dader van de overval op donderdagochtend 24 december op het postkantoor aan de Westhaven in Gouda, om even voor half tien?

- Heeft iemand - die nog niet gehoord is door de politie - de dader naar binnen of naar buiten zien gaan en zien weglopen?
- Heeft iemand een man, die voldoet aan het gegeven signalement, op die donderdag zien lopen in de binnenstad van Gouda (het was marktdag)? Hij had een witte plastic tas met een rode opdruk bij zich.
- Wie heeft in algemene zin informatie over deze overval?

Regiopolitie Hollands Midden
Bureau Leiderdorp
Tel:071 - 54 59 500

Video Beelden van de bewakingsvideo

U kunt op de foto klikken voor een vergroting

Dader

De dader bij de diverse overvallen

In het archief vindt u de zaken zoals die in Opsporing Verzocht in de uitzending zijn geweest.
Overval Gouda 12 november
Overval Leiden 3 november.

Lopende Zaken

Gouda: gewapende overval op postkantoor

St. Michielgestel: gewapende overval op videotheek

Gezocht