Apple introduceert nieuwe serie bureaucomputers voor 1999

Apple Benelux

Think different.

Apple introduceert nieuwe serie bureaucomputers voor 1999

Nieuwe iMacs in vijf kleuren, Power Macintosh G3’s, Apple Studio Display-beeldschermen en een demonstratie van Mac OS X Server tijdens Macworld

Bunnik, 5 januari 1999 – Apple Computer, Inc. heeft tijdens Macworld iMacs™ in vijf nieuwe kleuren geïntroduceerd plus een nieuwe lijn Power Macintosh® G3’s, drie nieuwe, bijpassende Apple Studio Display-beeldschermen en Mac® OS X Server-programmatuur. Behalve de nieuwe producten van Apple werd er tevens een groot aantal softwaretitels en hardwareproducten van andere fabrikanten geïntroduceerd.

"Onze nieuwe Power Macintosh G3 en onze nieuwe iMacs in vijf schitterende kleuren vormen de sterkste en meest innovatieve productreeks van Apple in jaren,” aldus Steve Jobs, interim-CEO van Apple. "Daarnaast beschikken we met de Mac OS X Server-programmatuur over uiterst moderne serverprogrammatuur, waarmee Apple geheel nieuwe zakelijke mogelijkheden krijgt.”

De nieuwe Power Macintosh G3-systemen zijn de krachtigste computers ooit door Apple gemaakt. Deze computers zijn bij uitstek geschikt voor creatieve professionals, het onderwijs en zelfs voor thuisgebruikers die de nieuwste 3D-spellen willen spelen met een optimale weergave. De nieuwe lijn, die de originele Power Macintosh G3 vervangt die in november 1997 werd geïntroduceerd en meer dan 3 miljard dollar heeft opgeleverd, bevat de nieuwste, op koper gebaseerde PowerPC-processors met een snelheid tot 400 MHz, ATI RAGE 128 graphics, FireWire, USB en 10/100BASE-T Ethernet. De nieuwe Power Macintosh G3-lijn heeft een bijzonder fraaie, doorzichtige minitower-behuizing met een revolutionair neerklapbaar zijpaneel waardoor deze computers eenvoudig kunnen worden uitgebreid. Deze nieuwe lijn is scherp geprijsd met een geschatte verkoopprijs die begint bij $1599. Als aanvulling op deze nieuwe systemen zijn er drie nieuwe Apple Studio Display-beeldschermen beschikbaar die een voortreffelijke beeldkwaliteit bieden en qua vormgeving geheel zijn afgestemd op het innovatieve ontwerp van de nieuwe Power Macintosh G3-lijn.

Voor de consumentenmarkt heeft Apple een snellere lijn nieuwe iMacs geïntroduceerd, die leverbaar zijn in vijf schitterende kleuren: bosbes, limoen, mandarijn, aardbei en druif. De nieuwe iMacs hebben een snellere PowerPC G3-processor van 266 MHz, worden geleverd met een harde schijf van 6 GB en hebben een lagere geschatte verkoopprijs van $1199. De iMac is momenteel de best verkopende computer in de Verenigde Staten, aangezien hij in tegenstelling tot traditionele pc’s geheel is afgestemd op de behoeften van gebruikers. Zo heeft de iMac een ruimte- en kabelbesparend ontwerp en kunnen gebruikers hun iMac binnen tien minuten configureren en gereedmaken voor het Internet.

Tevens heeft Apple Mac OS X Server geïntroduceerd, het nieuwe serverbesturingssysteem van Apple dat de bewezen kracht van Unix combineert met het gebruiksgemak van de Macintosh. Mac OS X is opgebouwd rond de hoogwaardige Mach-microkernel en BSD 4.4, en bevat de Apache HTTP-webserver en de WebObjects® applicatieserver. Mac OS X Server is het eerste moderne serverbesturingssysteem van Apple. Gekoppeld aan de nieuwe Power Macintosh G3-lijn biedt Mac OS X Server betaalbare serveroplossingen voor Internet-publishers, ontwikkelaars van webapplicaties, de uitgeverijwereld en de onderwijsmarkt.

Tijdens Macworld werd ook bekendgemaakt dat andere fabrikanten dan Apple meer dan 1300 nieuwe softwaretitels voor de Macintosh hebben geïntroduceerd sinds de iMac in mei 1998 voor het eerst werd getoond, waaronder een ongeëvenaard groot aantal spellen. Tegelijkertijd hebben FireWire®- en USB-producenten een aanzienlijk aantal hardwareproducten voor de Power Macintosh G3 en de iMac geïntroduceerd.

Voor meer informatie:

Margriet Schouten
Public Relations Manager Benelux Region
Apple Computer Benelux b.v.
Kosterijland 42, 3981 AJ Bunnik
Tel.:+31 (0)30 - 659 39 62
Fax: +31 (0)30 - 659 38 52
E-mail: (schouten1@euro.apple.com)

Navigation - See text links below

| The Apple Store | Laatste Nieuws | Registratie | Producten | Ondersteuning |
| Design & publishing | Onderwijs | Over Apple | Verkoopadressen | Begin |

Copyright 1999 Apple Computer, Inc. Alle rechten voorbehouden.