Serie HP OpenPix-applicaties voor beeldverwerking

Datum nieuwsfeit: 06-01-1999

Hewlett-Packard persbericht

FOTOCATALOGI OP INTERNET

Serie HP OpenPix-applicaties voor beeldverwerking geeft e-commerce nieuwe mogelijkheden.

Amstelveen, 5 januari 1999 - Hewlett-Packard heeft zeven nieuwe applicaties geïntroduceerd voor het gebruik van hoogwaardige foto's en afbeeldingen op Internet. De serie omvat een aanzienlijk uitgebreide versie van HP ImageIgniter en de eerste imaging-producten voor de UNIX-omgevingen van HP. Met de HP OpenPix-toepassingen kunnen beelden uit bijvoorbeeld productcatalogi via Internet of intranetten op fotokwaliteit worden weergegeven. De site-bezoeker kan eenvoudig inzoomen en de producten tot op detailniveau bekijken. Met de printfaciliteiten kunnen de beelden levensecht op kleurenprinters worden afgedrukt, terwijl de statistische en rapportfuncties de beheerder inzicht geven in zowel het actuele als het historische Web-bezoek.

Hewlett-Packard richt zich met HP OpenPix vooral op exploitanten van commerciële Web-sites, de ontwerpers daarvan en de Internet service providers (ISP's) waar commerciële sites zijn ondergebracht. De nieuwe producten in de serie HP OpenPix zijn OpenPix enterprise image repository, OpenPix print integrator, OpenPix image transport, OpenPix ImageIgniter PLUS, OpenPix application integrator en OpenPix ImageIgniter for HP-UX.

De HP OpenPix enterprise image repository is een centrale, schaalbare database voor beeldinformatie. De opgeslagen beelden zijn over het netwerk toegankelijk vanuit uiteenlopende toepassingen. HP OpenPix print integrator biedt standaard zelfgemaakte printsjablonen waarmee foto's browser-onafhankelijk worden afgedrukt. Daarbij kunnen de afmetingen vrijwel ongelimiteerd worden gevarieerd, van pasfoto tot en met posterformaat. De beelden kunnen in een 'batch' worden gezet om vervolgens op de achtergrond te worden afgedrukt.

Met HP OpenPix image transport worden beelden vanaf een PC direct op een Web-server gezet. Als beeldbron kan daarbij gebruik worden gemaakt van TWAIN-compatibele apparatuur, zoals digitale camera's en scanners, maar ook van bestaande beeldbestanden.

Hart van het HP OpenPix-systeem is HP OpenPix ImageIgniter PLUS. Het is de combinatie van het vernieuwde ImageIgniter 3.1 met deskundige ondersteuning tijdens de installatie en bij het opbouwen van de beelddatabase, gebruikersopleidingen en een evaluatie van de prestaties van het gerealiseerde systeem. HP OpenPix ImageIgniter kan met behulp van de eveneens nieuwe OpenPix application integrator en de OpenPix hosting integrator met iedere Web-toepassing worden geïntegreerd. HP OpenPix ImageIgniter for HP-UX biedt dezelfde functionaliteiten als HP OpenPix ImageIgniter 3.1, maar dan onder UNIX.

De nieuwe versie HP OpenPix ImageIgniter 3.1 is in combinatie met Java-clients tweemaal zo snel als zijn voorganger. De nieuwe versie biedt bovendien de mogelijkheid 'hot spots' aan te brengen in afbeeldingen. Een hot spot is een gebied in een foto dat - na selectie met de muis - tot uiteenlopende acties kan leiden, zoals het oproepen van een menu of het starten van een hyperlink. HP ImageIgniter 3.1 beschikt ook over een methodiek waarmee de throughput van de Web-server en de verdeling van de belasting over servers in een cluster automatisch worden geoptimaliseerd. Deze versie kan bovendien worden geïntegreerd met de nieuwste Web-ontwikkeltools zoals Cold Fusion 4.0 en Homesite van Allaire, Macromedia Dreamweaver 2 en Microsoft FrontPage 98.

Gebruikers van de huidige versie van HP ImageIgniter kunnen de nieuwe versie kostenloos downloaden via image.hp.com.

Hewlett-Packard is het op één na grootste computerbedrijf ter wereld. HP is toonaangevend op het gebied van computersystemen, personal computers en printers, Internet- en intranetoplossingen, communicatie-, test- en meetapparatuur en medische en analytische informatiesystemen. Naast hard- en software levert HP een compleet aanbod IT-services voor middelgrote tot multinationale ondernemingen uit alle sectoren. Wereldwijd bedraagt het aantal medewerkers 124.600. HP realiseerde in 1998 een omzet van 47,1 miljard US dollar. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Dit bericht is in het Engels beschikbaar via: NewsDesk

HP-UX versie 10.20 en later en HP-UX versie 11.0 en later (zowel in 32- als 64-bit configuratie) op alle HP 9000 computersystemen zijn OpenGroup UNIX 95 merkproducten.
UNIX is een geregistreerd handelsmerk van The Open Group. Microsoft Windows is in de Verenigde Staten een geregistreerd handelsmerk van Microsoft Corporation.
Microsoft is in de Verenigde Staten een geregistreerd handelsmerk van Microsoft Corporation.
Java is een geregistreerd handelsmerk van Sun Microsystems, Inc.