3Com maakt netwerken flexibeler

Datum nieuwsfeit: 07-01-1999
Vindplaats 2

3Com maakt netwerken flexibeler met nieuwe software voor Fast EtherLink Server-netwerkkaart

Nieuwe DynamicAccess ondersteunt meerdere VLANs en verkeersspreiding

Maarssen / Brussel, 7 januari 1999 -- 3Com introduceert belangrijke nieuwe software-functies voor haar Fast EtherLink Server netwerkkaarten in de vorm van switch-onafhankelijke load-balancing (verkeersspreiding) en multi-VLAN-ondersteuning op basis van de nieuwe IEEE 802.1Q standaard. Met de al eerder toegevoegde functies voor foutbestendigheid en link-monitoring (verbindingsbewaking) biedt de Fast EtherLink Server-kaart gebruikers optimale servertoegang en lage gebruikskosten.

Geen knelpunten meer dankzij verkeersspreiding

Verkeersspreiding voorkomt filevorming bij de servers door ondersteuning van parallelle, gelijktijdige verbindingen. DynamicAccess spreidt de serververzoeken over alle beschikbare servers in het netwerk, zodat de aanwezige bandbreedte optimaal wordt benut. En in tegenstelling tot andere spreidingstechnieken is DynamicAccess Load Balancing switch-onafhankelijk, zodat beheerders ook de servertoegang en performance in heterogene switchomgevingen kunnen optimaliseren.

Eenvoudiger beheer met multi-VLAN-ondersteuning

De nieuwe functionaliteit voor ondersteuning van verschillende VLANs is gebaseerd op de definitieve IEEE 802.1Q standaard en werkt met alle switches die deze standaard ondersteunen, ongeacht leverancier. Met VLANs kunnen beheerders bij toenemende aantallen gebruikers fysieke netwerksegmentatie omzeilen door verschillende groepen (virtuele LANs) toegang te geven tot dezelfde server. Bij toevoegingen en wijzigingen zijn geen additionele routing-instructies nodig, zodat organisaties met DynamicAccess hun netwerken flexibeler kunnen inrichten, met krachtige beveiliging en eenvoudiger beheer.

Beschikbaarheid

De nieuwe Fast EtherLink Server-netwerkkaarten met DynamicAccess verkeersspreiding en multi-VLAN-ondersteuning is nu beschikbaar. Gebruikers van bestaande Fast EtherLink Server-kaarten kunnen de sofware kosteloos downloaden van 3Com's website op www.3com.com.

Over 3Com

Met meer dan 200 miljoen gebruikers over de hele wereld heeft 3Com Corporation meer mensen aangesloten op informatiebronnen dan enige andere netwerkleverancier. 3Com levert innovatieve netwerkoplossingen en informatietoegangsproducten voor grote en kleine bedrijven, telecomaanbieders en network service providers, PC-fabrikanten en consumenten. 3Com. More connected. 3Com onderhoudt websites op www.3com.nl en www.3com.be.

Voor meer informatie:

3Com Benelux B.V., tel. 0346-58 62 11