Winnaar Wisselaar Fastfood Trofee 1999

Datum nieuwsfeit: 07-01-1999

Zoetermeer, 6 januari 1999

ESTHER VAN DER BOVENKAMP WINT MET EURO PIKANTE SNACK WISSELAAR FASTFOOD TROFEE

De Wisselaar Fastfood Trofee 1999 is gewonnen door Esther van der Bovenkamp, leerling van Haagland College in Den Haag. Deze wedstrijd wordt in nauwe samenwerking met prominenten uit de fastfoodsector door SVH Onderwijscentrum georganiseerd. De eerste prijs werd uitgereikt door Wim van Oers, eigenaar van Van Oers Snack. Esther ontving een beker, een gouden medaille en een geldbedrag van ¦ 1.000. Zij won de eerste prijs met de Euro Pikante Snack. De tweede prijs - een cursusbon ter waarde van 750 en een zilveren medaille - werd gewonnen door Joyce Jansen, leerling van cafetaria Elderveld in Arnhem. De derde prijs een bronzen medaille en 150 aan vakboeken - werd gewonnen door Brian Rijsouw van cafetaria De Markt in Veenendaal.

De wedstrijd om de Wisselaar Fastfood Trofee vond plaats op woensdag 6 januari op de Horecava in Amsterdam, als onderdeel van de SVH Manifestatie. De wedstrijd stond open voor leerlingen en medewerkers tot en met 27 jaar die werkzaam zijn in de fastfoodsector. De deelnemers bereidden - volledig naar eigen inzicht een "fingerfood". De snack mocht bestaan uit verschillende componenten - geheel van eigen fabrikaat of (gedeeltelijk) van halffabrikaten - maar mocht geen broodje bevatten. In ieder geval moest de snack ter plekke afgewerkt of bereid worden. De jury hanteerde een aantal criteria, waarvan hygiëne, snelheid en efficiency de belangrijkste waren. Verder moest de snack verkoopbaar zijn in een cafetaria of fastfoodbedrijf.

De wedstrijd om de Wisselaar Fastfood Trofee werd mede mogelijk gemaakt door Wisselaar Fastfood in Hendrik Ido Ambacht, Van Oers Snack in Boxtel, Febo Nederland in Amsterdam, Hobart Foster in Woerden en World Wide Entertainment in Putten.