Politieberichten Brabant Zuid-Oost

Politie Brabant Zuid-Oost
Eindhoven, 7 januari 1999

Eindhoven: Aanrijding
Donderdagmorgen om 09.00 uur raakte een 13-jarig meisje gewond bij een verkeersongeval op de kruising Leenderweg en Piuslaan . Het meisje reed op de Leenderweg en kwam uit de richting van het centrum. Ze stak de kruising met haar fiets over en werd aangereden door een 40-jarige automobilist uit Deurne. De auto reed op de Piuslaan. De juiste toedracht van de aanrijding is nog niet duidelijk. Mogelijk is door een van de twee door rood gereden. Het meisje werd met nog onbekend letsel naar het Diaconessenhuis gebracht. De politie stelt een onderzoek in.

Eindhoven: Diefstal auto's

* In de 1e Lieven de Keylaan werd in de nacht van woensdag op donderdag een grijze Mitsubishi jeep L200 met het kenteken VB-LT-75 gestolen.

* Op het stationsplein werd woensdagavond een groene Mercedes 300 SL met het kenteken FX-VJ-52 gestolen.

* In de nacht van woensdag op donderdag werd in de Edenstraat en grijze Volkswagen Golf diesel met het kenteken RR-56-YX gestolen.

Eindhoven: Onder invloed
Donderdagmorgen om 02.30 uur werd op de Tongelresestraat een 25-jarige Eindhovenaar betrapt op het rijden onder invloed. Hij blies bij de controle 1,4 %. Bovendien had de man geen rijbewijs. De auto werd in beslaggenomen en tegen de man wordt proces-verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Overval op man opgelost
Donderdag 17 december werd een 28-jarige Eindhovenaar in zijn woning in de Diepenbrockstraat overvallen. Twee mannen drongen bij hem de woning binnen. Ze sloegen het slachtoffer bewusteloos en bonden hem vast op een stoel. De man wist zich korte tijd later te bevrijden en vluchtte naar de overburen waar de politie werd gebeld. De man had zijn pincode van de bankpas moeten opgeven en de daders namen het rijbewijs van het slachtoffer mee. Het slachtoffer werd met een zware hersenschudding opgenomen in het ziekenhuis. Het slachtoffer moest 6 dagen in het ziekenhuis blijven.
Op 21 december werden door rechercheurs van de politieafdeling Gestel twee inwoners ( 18 en 19 jaar oud) van Rotterdam aangehouden als verdachten in deze zaak. De twee mannen, die het feit bekenden, zijn nog steeds in voorlopige hechtenis in afwachting van hun rechtszaak. Op 5 januari werd een 23-jarige vrouw uit Rotterdam voor deze zaak aangehouden. Na verhoor mocht zij weer naar huis i.v.m. haar geringe aandeel in de zaak. De oorzaak had onder meer te maken met de relationele sfeer van de betrokkenen.

Informatie : Pieter van Hoof tel. 040 2330960

(C)1997 by P&I Web Publishing