Politiebericht Brabant Zuid-Oost

Politie Brabant Zuid-Oost
Eindhoven, 7 januari 1999

Eindhoven: Aanrijding
Donderdagmorgen om 09.00 uur raakte een 13-jarig meisje gewond bij een verkeersongeval op de kruising Leenderweg en Piuslaan . Het meisje reed op de Leenderweg en kwam uit de richting van het centrum. Ze stak de kruising met haar fiets over en werd aangereden door een 40-jarige automobilist uit Deurne. De auto reed op de Piuslaan. De juiste toedracht van de aanrijding is nog niet duidelijk. Mogelijk is door een van de twee door rood gereden. Het meisje werd met nog onbekend letsel naar het Diaconessenhuis gebracht. De politie stelt een onderzoek in.

Eindhoven: Diefstal auto's

* In de 1e Lieven de Keylaan werd in de nacht van woensdag op donderdag een grijze Mitsubishi jeep L200 met het kenteken VB-LT-75 gestolen.

* Op het stationsplein werd woensdagavond een groene Mercedes 300 SL met het kenteken FX-VJ-52 gestolen.

* In de nacht van woensdag op donderdag werd in de Edenstraat en grijze Volkswagen Golf diesel met het kenteken RR-56-YX gestolen.

Eindhoven: Onder invloed
Donderdagmorgen om 02.30 uur werd op de Tongelresestraat een 25-jarige Eindhovenaar betrapt op het rijden onder invloed. Hij blies bij de controle 1,4 %. Bovendien had de man geen rijbewijs. De auto werd in beslaggenomen en tegen de man wordt proces-verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Overval op man opgelost
Donderdag 17 december werd een 28-jarige Eindhovenaar in zijn woning in de Diepenbrockstraat overvallen. Twee mannen drongen bij hem de woning binnen. Ze sloegen het slachtoffer bewusteloos en bonden hem vast op een stoel. De man wist zich korte tijd later te bevrijden en vluchtte naar de overburen waar de politie werd gebeld. De man had zijn pincode van de bankpas moeten opgeven en de daders namen het rijbewijs van het slachtoffer mee. Het slachtoffer werd met een zware hersenschudding opgenomen in het ziekenhuis. Het slachtoffer moest 6 dagen in het ziekenhuis blijven.
Op 21 december werden door rechercheurs van de politieafdeling Gestel twee inwoners ( 18 en 19 jaar oud) van Rotterdam aangehouden als verdachten in deze zaak. De twee mannen, die het feit bekenden, zijn nog steeds in voorlopige hechtenis in afwachting van hun rechtszaak. Op 5 januari werd een 23-jarige vrouw uit Rotterdam voor deze zaak aangehouden. Na verhoor mocht zij weer naar huis i.v.m. haar geringe aandeel in de zaak. De oorzaak had onder meer te maken met de relationele sfeer van de betrokkenen.

Eindhoven: Brandstichting in doe-het-zelfzaak
Donderdagmorgen rond 10.45 uur heeft een onbekende brand gesticht in een doe-het-zelfzaak aan de Joris Minnestraat. Dat gebeurde tijdens de openingsuren. Het personeel ontdekte op tijd de brandende rietschermen achter in de zaak en kon zelf de brand blussen. Hierdoor bleef de schade beperkt.

Eindhoven: Vader en zoon aangehouden na bedreiging Donderdagmorgen om 11.40 uur is op de Cornelis Dopperstraat een 16-jarige Eindhovenaar aangehouden. De jongen reed op een bromfiets en droeg geen helm. Hij kreeg een bekeuring, maar hij was het daar niet mee eens en begon de politiemensen uit te schelden en uitte bedreigingen. Hij werd aangehouden en naar het bureau aan de Aalsterweg gebracht. Daar verscheen na vijf minuten de 46-jarige vader. Ook hij begon te schelden en allerlei bedreigingen tegen de politiemensen te uiten. Hij onderging hetzelfde lot als de zoon en werd ingesloten. Dat ging niet zonder slag of stoot. Pa verzette zich hevig en moest met vier politiemensen ingesloten worden. Daarbij sneuvelde nog een politieblouse. Na verhoor zijn vader en zoon weer naar huis gegaan.

Eindhoven: Vrouw van geld beroofd
Een 32-jarige Eindhovense vrouw is donderdagmiddag rond 13.00 uur op de Anthony Fokkerweg van f 550,- en haar horloge beroofd. Zij stond met haar snorfiets voor een verkeerslicht te wachten toen een bromfietser van ongeveer 20 jaar oud haar aansprak en vroeg hoe laat het was. Zij vertelde hem de tijd waarna beiden verder reden. Na ongeveer 40 meter zette de man zijn bromfiets dwars over het fietspad waardoor de vrouw moest stoppen. De man eiste haar geld en horloge. Zij heeft het hem gegeven waarna de man verder reed. De horloge had een waarde van ongeveer f 10,=.

Eindhoven: Snelheidscontroles

* Op de Boschdijk is donderdagmorgen tussen 8.00 en 10.00 uur een snelheidscontrole gehouden. Er passeerden 667 voertuigen, waarvan er 60 te snel reden. De hoogste snelheid was 106 km/u.
* Tussen 16.30 en 17.05 uur is gecontroleerd op de Locatellistraat. Hier zijn 194 voertuigen gecontroleerd. 35 bestuurders reden te snel, de snelste 82 km/u. De maximum snelheid is 50 km/u.

(C)1997 by P&I Web Publishing