Numico koopt Duitse nutriceutical bedrijven 7 januari 1999

Datum nieuwsfeit: 07-01-1999

Acquisitie

Numico koopt Duitse nutriceutical bedrijven 7 januari 1999

Koninklijke Numico N.V. maakt bekend dat overeenstemming is bereikt over de aankoop van de Duitse bedrijven VIVA GmbH en Pharma Bürger GmbH & Co. KG, Keulen, per 31 december 1998. De hoofdactiviteit van beide bedrijven bestaat uit de marketing en verkoop van nutriceuticals (vitaminen, mineralen en supplementen) onder verschillende merken waaronder Odin en Vitatäglich. De twee aan elkaar gerelateerde bedrijven zijn opgericht door de heer F. Haas, die deze ontwikkelde tot gezonde, snel groeiende bedrijven.

In 1998 bedroeg de omzet circa DEM 20 miljoen. De heer Haas zal het werk voor de bedrijven voortzetten in de functie van General Manager. De toetreding van VIVA en Pharma Bürger tot Numico betekent een versterking van de belangen van Numico's core business op de markt van de vitaminen en voedingssupplementen en sluit aan bij de overname van Vitamex AB (Zweden) en Efamol Ltd (Verenigd Koninkrijk).