Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Universiteit Maastricht krijgt nieuwe huisstijl

Datum nieuwsfeit: 08-01-1999
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

Universiteit Maastricht


_________________________________________________________________

Persbericht 8 januari 1999 _________________________________________________________________

Twee driehoeken als beeldmerk

Universiteit Maastricht krijgt nieuwe huisstijl

De Universiteit Maastricht (UM) heeft zichzelf op haar 23ste verjaardag een nieuw logo (woord- en beeldmerk) geschonken. Het nieuwe logo in de vorm van twee driehoeken is ontwikkeld om visueel het innovatieve en internationale karakter van de UM te ondersteunen en bij te dragen aan een sterkere profilering de instelling als geheel. De invoering van het nieuwe logo maakt een einde aan de tegenstelling tussen het oude "RL"-beeldmerk en het enkele jaren geleden ingevoerde woordmerk Universiteit Maastricht. Naast een nieuw logo, krijgt de UM ook een nieuwe huisstijl.

Studio Dumbar

De nieuwe huisstijl inclusief logo zijn ontworpen door Studio Dumbar uit Den Haag. Dit bureau heeft nationaal en internationaal faam gemaakt als ontwerper van visuele identiteiten voor bedrijven en instellingen. In Nederland heeft Dumbar onder meer een huisstijl ontworpen voor KPN, NV Nederlandse Spoorwegen, ANWB, AEGON Verzekeringen en Rijksmuseum Amsterdam. Voor de nieuwe huisstijl van Universiteit Maastricht heeft Dumbar gekozen voor een sterk primair ontwerp. De twee "logo-driehoeken" zijn op meerdere manieren te interpreteren. Voor de één symboliseert het beeldmerk de geografische tweedeling van de UM (binnenstad en Randwijck). Voor een ander verwijzen de naar elkaar geplaatste driehoeken juist naar de interactiviteit en de één op één gedachte van het kenmerkende Maastrichtse probleem gestuurd onderwijs (PGO).

Open karakter

De keuze voor meervoudige interpretatie is bewust gemaakt en tekenend voor het open karakter van de nieuwe stijl. Het open karakter komt ook tot uitdrukking in de verdere uitwerking van de huisstijl. De zeven faculteiten hebben alle hun eigen gezicht. Maar het totaal vormt een herkenbaar en eenduidig UM-beeld.

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie