Jan Pruijn manager Jeugdopleidingen Buitenland bij Ajax

Datum nieuwsfeit: 09-01-1999

Pruijn manager Jeugdopleidingen Buitenland
Amsterdam, vrijdag 8 januari 1999.

Met ingang van 1 januari 1999 is Jan Pruijn bij Ajax in dienst getreden als manager Jeugdopleidingen Buitenland. In deze functie zal Pruijn direct onder Hans Westerhof, directeur Opleidingen, vallen. De oud-trainer van onder meer De Treffers, NEC, Helmond Sport en laatstelijk werkzaam bij Al Ain, een club in de Verenigde Arabische Emiraten, tekende een contract voor onbepaalde tijd.

De geboren Arnhemmer (12-10-1958) is sinds 1990 in het bezit van het diploma Coach Betaald Voetbal en het Cios-diploma. Onlangs werd ook Gerrie Muhren, als scout, aan de technische staf van Ajax toegevoegd.

Met de beursgang is Ajax een internationale weg ingeslagen. De NV begon in het seizoen 1997-1998 met het opzetten van projecten waaronder het onderzoeken van een vergaande samenwerking met buitenlandse clubs. Scouting en opleiden van jeugdspelers zal hierbij centraal staan. Er wordt gedacht aan projecten in België, Zuid-Afrika en Ghana.

© 1997, 1999 AFC Ajax NV. Alle rechten voorbehouden / all rights reserved.