Politiebericht Schiedam

Datum nieuwsfeit: 11-01-1999

11 januari 1999

Motor in brand; ook auto en huis beschadigd
SCHIEDAM -- In de nacht van zaterdag op zondag omstreeks kwart over drie stond op de Beierlandsestraat een motorfiets in brand. Door de brandende motor vatte een in de buurt geparkeerd staande auto ook vlam. Bovendien liep de gevel van een woonhuis waarvoor beide voertuigen geparkeerd stonden, schade op. De motor brandde geheel af, terwijl de personenauto schade opliep aan de voorzijde. De brandweer vermoedt dat de motor in brand is gestoken. De politie van het district Schiedam stelt een nader onderzoek in.

Drugsrunners aangehouden
SCHIEDAM -- Zondagmiddag omstreeks half een werden op rijksweg A20 twee 21-jarige Rotterdammers aangehouden wegens 'drugs runnen'. Politiemensen van het district Schiedam die op de rijksweg aan het surveilleren waren, zagen hoe de twee contact probeerden te leggen met de bestuurder van een Duitse personenauto. Ze vertoonden daarbij hinderlijk rijgedrag, waardoor de bestuurder van de Duitse personenauto moest uitwijken om een aanrijding te voorkomen. Bovendien reden de mannen met een snelheid van 152 kilometer per uur over de rijksweg, waar 100 kilometer per uur is toegestaan. De beide mannen kregen een bekeuring wegens overtreding van de Opiumwet. Bovendien werd het rijbewijs van de bestuurder ingevorderd, omdat hij meer dan 50 kilometer te hard reed.

Inbraak in woning
SCHIEDAM -- Zondagavond werd bij de politie van het district Schiedam aangifte gedaan van inbraak in een woning aan de Stationsstraat. De bewoner had zijn woning 's middags rond vier uur verlaten. Bij thuiskomst bleek het cilinderslot van de deur te zijn afgebroken. Diverse kasten waren doorzocht. Uit de woning zijn diverse sieraden, paspoorten en een camcorder weggenomen. Later bleek dat ook bij de buren geprobeerd was in te breken. De politie stelt een nader onderzoek in.

Automobilist bekeurd
SCHIEDAM -- In de nacht van zaterdag op zondag omstreeks half vijf werd op het Overschieseplein een 19-jarige Schiedammer aangehouden. De man reed zonder licht en bleek bovendien niet in het bezit van een rijbewijs. Hij kreeg een bekeuring.