Politiebericht Aa en Dommel

Datum nieuwsfeit: 11-01-1999

Zondag 10 Januari

GEWAPENDE OVERVAL JUWELIER, VUGHT

zaterdagochtend heeft een gewapende overval plaats gevonden op een juwelier in de Dorpsstraat in Vught. Rond 09.00 uur werd het personeel dat juist bij de winkel aankwam door twee gemaskerde en gewapende mannen, die kennelijk op hen hadden zitten wachten, gedwongen om het rolluik van de winkel te openen. In de winkel bedreigde de twee mannen het personeel en sloegen enkele vitrines stuk, waaruit ze sieraden wegnamen. De mannen zijn slechts zeer kort binnen geweest. Ze zijn met een nog onbekende hoeveelheid sieraden met een auto vertrokken. Deze auto is korte tijd later elders in Vught aangetroffen. Bij de overval raakte niemand gewond.

TE VEEL GEDRONKEN, VUGHT

In de nacht van vrijdag op zaterdag is een 34-jarige automobilist uit Vught bekeurd omdat hij met een auto reed terwijl hij te veel gedronken had. De man heeft een rijverbod gekregen. De controle vond plaats op de Lidwinastraat in Vught.

AANRIJDING EN TEVEEL GEDRONKEN, SCHIJNDEL

In de nacht van vrijdag op zaterdag vond op de Hoofdstraat in Schijndel een aanrijding plaats. Een 18-jarige autobestuurder uit Schijndel reed weg vanaf de Hoofdstraat. Daarbij was hij vergeten om een portier dicht te doen Met het portier reed hij tegen de auto van een 36-jarige man uit Helmond. Bij het weer achteruit rijden reed hij weer tegen een door een 23-jarige man Den Dungen bestuurde auto. Bij controle bleek de Schijdelnaar te veel te hebben gedronken. Tegen hem is proces-verbaal opgemaakt.

SNELHEIDSCONTROLE, SINT MICHIELSGESTEL

Zaterdagochtend is er snelheidscontrole gehouden op de Schijndelseweg in Sint Michielsgestel. Op deze weg waar 50 km/u gereden mag worden werden 211 voertuigen gecontroleerd. Tegen 49 bestuurders wordt proces-verbaal opgemaakt. De hoogst gemeten snelheid was 81 km/u.

SNELHEIDSCONTROLE, BOXTEL

Zaterdagmiddag is snelheidscontrole gehouden op de Eindhovenseweg in Boxtel. Op deze weg waar 50 km/u gereden mag worden werden 236 voertuigen gecontroleerd. Tegen 14 bestuurders zal proces-verbaal worden opgemaakt. De hoogst gemeten snelheid was 101 km/u.

WINKELDIEFSTAL, CROMVOIRT

Zaterdagmiddag werd bij een winkel aan de Sint Lambertusstraat in Cromvoirt een man betrapt op het weghalen van wat cosmetica. Toen hij daarop werd aangesproken door de bedrijfsleider van de zaak, trok de man een mes en bedreigde de bedrijfsleider hiermee. De onbekende man verliet hierop de winkel. De bedrijfleider is hem echter achterna gegaan, waarna de man de spullen die hij had gestolen weggooide.

INBRAAK WONING, BOXTEL

Zaterdagavond is ingebroken in een woning aan de Schijndelseweg in Boxtel. Via een slaapkamerraam wist men in de woning te komen. De woning werd doorzocht. Vanuit een slaapkamer werd een kluis meegenomen. Deze is later opengebroken teruggevonden in de omgeving van de woning. Uit de kluis is een nog onbekend geldbedrag gestolen.

MANNEN MET STENEN BEKOGELD, VUGHT

Zaterdagavond tussen 22.00 en 22.05 uur werden twee mensen gemolesteerd op het Salahutuplein in Vught. Twee inwoners uit den Bosch, 26 en 32 jaar, waren in de wijk op bezoek geweest. Toen ze weer weggingen, werden ze op het Salahutuplein door een groep van ongeveer 8 jongeren opgewacht. Deze groep bekogelde de twee mannen met stenen. Hierbij werd oudste geraakt aan zijn hoofd. De twee mannen wisten door hard weg te lopen te ontkomen aan de groep. De 32-jarige Bosschenaar heeft zich in een ziekenhuis in Den Bosch moeten laten behandelen aan de opgelopen verwondingen. Eventuele getuigen van het voorval worden verzocht contact op te nemen met de politie van het team Vught, telefoon 073 - 684 22 22.

INBRAAK WONING, SCHIJNDEL

Zaterdagavond is ingebroken in een woning aan de Hoofdstraat in Schijndel. Via een slaapkamerraam wist men in de woning te komen. De woning werd doorzocht. Een spaarpot werd gestolen. Een kluis werd opengebroken, waaruit een nog onbekende hoeveelheid geld en sieraden is gestolen.

MAN AANGEHOUDEN VOOR MISHANDELING, BOXTEL

In de nacht van zaterdag op zondag is een 35-jarige man uit Boxtel, die te veel gedronken had, aangehouden. Hij had even te voren op de Markt in Boxtel, zonder enige aanleiding een 21-jarige man uit Boxtel geslagen en gestoken met een vork. De 35-jarige man is voor verder onderzoek ingesloten.

CONTROLE CROSSERS, SINT OEDENRODE

Door de politie is in samenwerking met de boswachters van de Vresselse Bossen controle gehouden op het crossen met motoren door deze bossen. Met name wandelaars ondervinden veel overlast van de crossers. Een vijftal crossers werd gezien doch ze wisten te ontkomen. Enkele weken geleden is ook een dergelijke controle gehouden. Toen zijn twee crossers bekeurd. In de Vresselse Bossen is het niet toegestaan te crossen. De bossen zijn wel opengesteld voor wandelaars.