Politiebericht Maasland

Datum nieuwsfeit: 11-01-1999

Vrijdag 8 Januari

DIEFSTAL KLEDING HEESCH

Door een nog onbekend gebleven persoon is op 7 januari 1998 vanaf een kledingrek in een winkel aan 't Dorp in Heesch een 25-tal truien ontvreemd. Waarde ongeveer f600,-- Een getuige noteerde het kenteken van de auto, waarin de persoon wegreed, echter de auto bleek op 6 januari 1999 in Uden ontvreemd te zijn.

DIEFSTAL AUTO BERGHEM

Vanaf de Burgemeester van Erpstraat te Berghem is in de nacht van 7 op 8 januari 1999 een witte Mercedesbestelbus 210D ontvreemd. Kenteken VP-57-KG. Waarde onbekend. In de bus lag nog een grote hoeveelheid gereedschap.

INBRAAK WONING OSS

Bij een inbraak in een woning aan de Wagenaarstraat te Oss in de nacht van 7 op 8 januari 1999 zijn een videorecorder, fax, audioappartuur en cd's ontvreemd. De daders vernielden een ruit.

DIEFSTAL AUTO KOOLWIJK

Vanaf de Mergental te Koolwijk is in de nacht van 7 op 8 januari 1999 een grijze Mercedes 300D ontvreemd. Kenteken RP-PT-92. Waarde onbekend.

SNELHEIDSCONTROLE KOOLWIJK

Bij snelheidscontrole op de Berghemseweg te Koolwijk op 8 januari 1999 zijn 33 bestuurders bekeurd. Max. 80 km. Hoogst gemeten snelheid 105 km.

SNELHEIDSCONTROLE LITH

Bij snelheidscontrole op de Mr. Van Coothstraat te Lith op 8 januari 1999 zijn 98 bestuurders bekeurd. Max. 50 km. Hoogst gemeten snelheid 82 km.

SNELHEIDSDUIVEL BEKEURD

Op 7 januari 1999 is een 51 jarige man uit Bern (Zwitserland) bekeurd, omdat hij op de Rijksweg N65 onder Haaren de maximumsnelheid van 80 km ruim overschreed. Een onopvallende surveillanceauto van de politie Maasland, die daar reed werd omstreeks 11.15 uur met grote snelheid ingehaald door een Porsche. Omdat terplaatse een maximumsnelheid van 80 km geldt, volgden de collega's de Porsche. Hierbij werd een snelheid van 160 km genoteerd. Toen de automobilist aan de kant werd gezet, betaalde hij zonder blikken of blozen de boete van f 940,--

AANRIJDING MET 30 FIETSEN OSS

Een 23 jarige automobiliste uit Oss veroorzaakte op 8 januari 1999 omstreeks 10.50 uur wel een heel bijzondere aanrijding. Toen ze vanuit de Bram van den Berghstraat de Spoorlaan te Oss opwilde rijden, raakte ze in een slip en botste tegen de auto van een 61 jarige vrouw uit Oss. Hierdoor schoof de auto weer naar rechts en in paniek gaf de vrouw gas, waardoor de auto tegen de stoprand botste en als het ware gelanceerd werd. Hierbij kwam de auto terecht op een 30-tal fietsen, die bij het NS-station geparkeerd stonden. Niemand raakte gewond.