Record volumegroei Koninklijke KPN NV

KPN

Datum: 11/1/1999 15:03, Categorie: telecom

Record volumegroei KPN
Koninklijke KPN NV heeft over 1998 een record volumegroei gerealiseerd van boven de 20%. Het was de hoogste groei van het telecombedrijf sinds de verzelfstandiging. De grootste groeiers waren mobiele telefonie en nationale telefonie. De penetratiegraad van de mobiele telefoon nam in 1 jaar toe van 10 naar 20%.

Dit maakte ir. W.Dik, voorzitter van de Raad van Bestuur van KPN, vanmiddag bekend tijdens een nieuwjaarsbijeenkomst van het management. Hij bevestigde de winstverwachting zoals KPN die bij de publicatie van de halfjaarcijfers heeft uitgesproken: een geringe stijging van het netto-resultaat ten opzichte van 1997, voor aftrek van de toen bekendgemaakte reorganisatievoorziening van 800 miljoen.