Cap Gemini strategische consulting-partner Siebel Systems

Cap Gemini

Utrecht 12 januari 1999

Cap Gemini strategische consulting-partner van Siebel Systems

Siebel Systems Inc. en Cap Gemini SA hebben hun strategische samenwerkingsverband bekendgemaakt op het gebied van Siebel ERM-oplossingen (Electronic Relationship Management). De combinatie van de geavanceerde Siebel-applicaties voor verkoop, marketing en klantenservice en de ervaring van Cap Gemini op het gebied van management consulting en informatietechnologie stelt bedrijven nu in staat om effectieve oplossingen voor hun klantenbeheer te plannen, ontwerpen, bouwen en draaien.

"Cap Gemini is een IT-dienstverlener van wereldformaat met sterke referenties", aldus Phill Robinson, senior manager marketing en alliances van Siebel Systems. "We vinden het een goede zaak dat we een samenwerking aangaan met Cap Gemini, een organisatie die net zoals wij gericht is op een klantentevredenheid van 100%. Ik heb er alle vertrouwen in dat we hierdoor superieure oplossingen aan onze klanten kunnen aanbieden."

Meer dan 300 consultants Cap Gemini levert meer dan 300 consultants om bedrijven te helpen bij de implementatie van Siebel-applicaties in Europa en de VS. Deze implementaties vormen een essentieel onderdeel van het wereldwijde Customer Relationship Management-pakket van Cap Gemini. Het dienstenaanbod stelt bedrijven in staat om de levenslange waarde van de klant te maximaliseren met behulp van technologisch ondersteunde marketing, e-commerce, verkoopautomatisering en call centers. Cap Gemini ondersteunt Siebel zowel met zijn groepsgewijze organisatie in Europa, Noord-Amerika en Zuidoost-Azië als met zijn wereldwijde marktsegmentstrategie.

"Om verschillende redenen hebben wij besloten met Siebel Systems in zee te gaan", aldus Eric Lutaud, directeur Transnational Sales and Delivery van Cap Gemini wereldwijd. "Ten eerste formaliseert deze samenwerkingsovereenkomst datgene waar we al mee bezig waren, namelijk de wereldwijde implementatie van Siebel; niet alleen bij onze klanten, maar ook bij onszelf. Op de tweede plaats wilde Cap Gemini als marktleider in management en systems-consulting een partnership aangaan met een marktleider op het gebied van klantgerichte softwareoplossingen zoals Siebel Systems. Onze klanten zoeken oplossingen voor hun klantenbeheer door middel van ons snel groeiende dienstenpakket. Wij zijn van mening dat Siebel een goede aanvulling is op onze doelstellingen en onze mondiale afzetmarkt, en wij leveren graag oplossingen als die van Siebel om onze klanten succes te garanderen."

Cap Gemini gaat met Siebel Systems samenwerken in de ontwikkeling van 'best practices' ERM-toepassingen, en zal de verschillende Siebel-applicaties demonstreren in zijn geavanceerde solution centers, verspreid over Europa en de VS. Deze centra zijn opgezet om de best mogelijke simulaties te bieden aan potentiële klanten en hen te helpen om oplossingen te vinden waarmee zij hun klantenkring beter kunnen bereiken en hun winstmarges kunnen vergroten.

Cap Gemini implementeert de ERM-toepassingen via zijn unieke PERFORM-IARO International Applications Roll-Out-methode, die het ISO 9000-certificaat heeft ontvangen. De klant zal direct van een efficiënter integratieproces profiteren.

Ook voor eigen gebruik
Cap Gemini biedt het dienstenpakket van Siebel aan klanten aan, maar maakt er zelf ook wereldwijd gebruik van voor het beheer van sales management-activiteiten. Mike Meyer, president van Cap Gemini America: "We hebben Siebel geïntegreerd in ons verkoopproces, wat ons effectiviteit biedt bij de verkoop van onze services wereldwijd." Cap Gemini is een van de weinige bedrijven op het gebied van management consulting en IT-services die Siebel-software in hun wereldomvattende verkooporganisatie inzetten en oplossingen bieden aan andere organisaties die dezelfde Siebel-software willen implementeren. Meyer voegt hieraan toe: "Onze hele organisatie beseft wat voor verschil Siebel betekent voor onze activiteiten. Wij denken dat wij ook andere bedrijven kunnen helpen om dezelfde resultaten te behalen." Cap Gemini S.A.

Cap Gemini Group S.A. is de grootste Europese dienstverlener in de markt voor managementconsulting en informatietechnologie. Cap Gemini is genoteerd aan de Parijse beurs, met een geschat inkomen over 1998 van meer dan vier miljard dollar. Verspreid over de hele wereld heeft het bedrijf meer dan 35.000 medewerkers. Cap Gemini heeft zich tot doel gesteld om strategische veranderingen te ontwerpen en te implementeren door middel van ideeën, mensen en technologie. Voor meer informatie over Cap Gemini kunt u terecht op www.capgemini.com. Siebel Systems Inc.

Siebel Systems, Inc., (NASDAQ:SEBL) is wereldleider op het gebied van ERM-softwaresystemen. Siebel Systems biedt een geïntegreerd softwarepakket voor verkoop, marketing en klantenservice, dat functies en voorzieningen bevat voor externe verkoop, klantenservice, telefonische verkoop, telemarketing, buitendienst, leveranciers van producten van derden en op Internet gebaseerde e-commerce en selfservice. Siebel Systems-producten zijn ontwikkeld voor kleine, middelgrote en grote ondernemingen. De Siebel Systems verkoop- en servicefaciliteiten vindt u in meer dan twintig landen. Deze zijn bereikbaar via www.siebel.com.

Cap Gemini N.V.
(bsikking@capgemini.nl)