Xerox en HP komen tot schikking in merkenrechtkwestie

Datum nieuwsfeit: 12-01-1999

Xerox en HP komen tot schikking in merkenrechtkwestie

Amstelveen, 12 januari 1999
Xerox heeft bekend gemaakt dat in de door Hewlett-Packard Corporation (HP) aangespannen rechtszaak inzake merkenrecht de partijen tot een schikking zijn gekomen. HP klaagde Xerox in september 1997 al aan voor onder meer vermeend onrechtmatige verwijzingen naar HP's merk- en typenamen op verpakkingen van tonercartridges.

Met de schikking is overeengekomen dat Xerox op haar verpakkingen mag blijven verwijzen naar HP's merk- en typenamen zodat klanten makkelijk kunnen vaststellen welke cartridge geschikt is voor hun type HP printer. HP laat de aanklacht vallen en is er onder gespecificeerde voorwaarden mee akkoord gegaan Xerox' gebruik van HP-aanduidingen op verpakkingen niet meer tot onderwerp van conflict te maken. Van haar kant zal Xerox kleine wijzigingen aanbrengen in de manier waarop de HP-aanduidingen worden vermeld, zodra de bestaande voorraad verpakkingen is opgebruikt. Xerox mag HP's alfanumerieke type-aanduidingen blijven gebruiken, zolang die vooraf worden gegaan door het woordje 'vervangt'. Ook mag Xerox de serienummers van de originele HP-cartridges op haar verpakkingen blijven vermelden.

The Document Company Xerox
The Document Company Xerox is wereldwijd marktleider in producten, systemen, services en supplies voor document processing en document management. Naast toonaangevende copiers, printers - zowel zwart/wit als (steun)kleur - en multifunctionele apparatuur biedt Xerox een breed pakket document outsourcing diensten, op het gebied van documentproductie, documentbeheer, workflow, netwerken en ondersteuning. Als technologisch solutions provider voor de kantoor-, productie- en service-omgeving is Xerox actief in meer dan 130 landen. Xerox realiseerde in 1997 met haar kernactiviteit document processing wereldwijd (exclusief Japan) een omzet van US $ 18,2 miljard. Bij de Nederlandse vestigingen van Xerox in Amstelveen (hoofdkantoor), Zeist (marketingorganisatie) en Venray (productie, recycling en Europees logistiek centrum) zijn in totaal meer dan 3.600 mensen werkzaam.