Hummingbird introduceert thin client-beheerplatform

Datum nieuwsfeit: 13-01-1999

Hummingbird introduceert thin client-beheerplatform

JuMP biedt ondernemingsbrede beheerfaciliteiten van Hummingbird thin clients, die toegang bieden tot mainframes, middelgrote en UNIX/X Window-systemen

Toronto (Canada), januari 1999 - Hummingbird Communications (NASDAQ: HUMCF), een belangrijk ontwikkelaar van terminal emulatie software, heeft het JuMP beheerplatform op de markt gebracht, een oplossing op basis van object-orientatie en open standaards. JuMP is de centrale architectuur van Hummingbird's 'Thin Client Connectivity'-oplossing, die systeembeheerders in staat stelt ieder aantal en elke combinatie thin clients in gebruik te nemen en te beheren, voor de toegang tot mainframe-, midrange en UNIX/X

Window-systemen.

JuMP voorziet de browser (draaiend op de desktop PC) van Hummingbird's

krachtige Java-applets ten behoeve van TN3270E/TN5250 E/Telnet terminal-emulatie en X Window applicatietoegang. De Exceed Web en HostExplorer Web applets komen qua 'look and feel' sterk overeen met de succesvolle Hummingbird fat clients; dat betekent minder uitgaven en inspanningen voor training en administratie/invoering, als een onderneming migreert naar 'thin client connectivity'.

Gecentraliseerd beheer - een geintegreerde connectiviteitsoplossing Jconfig, Hummingbirds's Java-hulpmiddel voor configuratie op afstand, is geintegreerd in JuMP en stelt netwerkbeheerders in staat elke combinatie van Hummingbird's fat en thin clients ten behoeve van toegang tot een mainframe, een midrange of UNIX/X Window-systeem te beheren. Met JuMP kunnen thin clients geintegreerd worden met een bestaande configuratie van fat clients, zodat beide clients naast elkaar kunnen functioneren in een transparante netwerkomgeving.

Modulair opgebouwde software-architectuur

Het JuMP beheerplatform is een op componenten gebaseerd ontwerp, dat zorgt voor interoperabiliteit, compatibiliteit en platformonafhankelijkheid. JuMP maakt gebruik van open industriestandaarden, zoals TCP/IP, CORBA/IIOP en LDAP. Hierdoor is 'enterprise-wide scalability' verzekerd, alsook een gemakkelijke implementatie en eenvoudige integratie met bestaande netwerken. JuMP bestaat uit drie componenten: JuMP middle-tier beheermogelijkheden, zoals schaalbaarheid, toegangsbeheer voor (groepen) gebruikers, licentiegebruiksregistratie, log- en controle-functies en een applet-opstarter voor Webgebruik geintegreerde LDAP-directory en Web-server, ook voor ondersteuning aan

implementaties van andere leveranciers Jconfig - een gemeenschappelijk (Java) beheerinterface voor beheer op afstand van fat en thin clients

Hummingbird's thin client connectiviteitsoplossingen

De thin client-applets van Hummingbird die met JuMP geintegreerd zijn,

bestaan uit: Exceed Web - een schaalbare thin X-oplossing op basis van Java, die snelle en efficiente toegang biedt tot X-applicaties, met zeer nauwkeurige rendering op de client-monitor HostExplorer Web - een krachtige (Java) Web-naar-host-oplossing voor TN3270E/TN5250E/Telnet terminal-emulatie met een gebruikersinterface, die gelijk is aan die van de fat client-applicatie Hummingbird HostExplorer.

Hummingbird, A One-Stop Shop Connectivity Solution

Hummingbird biedt ondernemingen de mogelijkheid gestandaardiseerde oplossingen te implementeren voor fat en thin client-connectiviteit. Dit betekent zowel een verlaging van kosten, gemoeid met het installeren en onderhouden van pluriforme oplossingen, alsmede een vermindering van de behoefte aan technische ondersteuning. Dagelijks onderhoud en migratie-trajecten worden er door vereenvoudigd. De bestaande fat clients die de verbinding met 'grote systemen' verzorgen, kunnen ideaal aangevuld worden met thin clients van Hummingbird, om aldus een makkelijk te onderhouden totaal-oplossing te vormen.

Hardware/software-ondersteuning

Het JuMP beheerplatform en de eventuele additionele JuMP servers (JuMP

add-on's) draaien onder Windows NT 4.0. Exceed Web en HostExplorer Web

draaien onder Microsoft Internet Explorer 4.0+. Netwerken met bestaande LDAP-directories en Web Servers van derde partijen worden net als de meegeleverde LDAP- en Web Server van Hummingbird ondersteund.

Prijzen en verkrijgbaarheid

De JuMP Starter, leverbaar voor een prijs van US$ 1595, bevat een JuMP

Server, een LDAP Server en een Web Server. Elke JuMP Add-on komt op US$ 995. De prijzen van HostExplorer Web beginnen bij US$ 149 per gebruiker voor een 50-pack. Voor een 50-pack Exceed Web begint de prijs bij US$ 319 per gebruiker. JuMP, Exceed Web en HostExplorer Web zullen vanaf december 1998 geleverd gaan worden.

Over Hummingbird

Hummingbird Communications Ltd. ontwikkelt, verkoopt en ondersteunt terminal emulatie-oplossingen. Daarnaast is er een tweede productlijn,

Business Intelligence. De producten van Hummingbird worden over de hele wereld verkocht en ondersteund door geautoriseerde wederverkopers in meer dan 40 landen. Het bedrijf is gevestigd in North York, Ontario, Canada en heeft kantoren in Mountain View (Californie), Washington DC, Raleigh (North Carolina), Sydney (Australie), Geneve (Zwitserland), Munchen (Duitsland), Parijs (Frankrijk), Wokenham (Groot-Brittannie), Wavre (Belgie) en Amsterdam (Amsterdam). Nadere informatie over Hummingbird is te verkrijgen op Internet, www.hummingbird.com