Daewoo op de AutoRAI 1999

(13 Januari 1999)

PERSBERICHT:

Succesvolle ontwikkeling sinds RAI 1995
Na een succesvolle introductie op de RAI in 1995 heeft Daewoo door middel van spraakmakende reclame campagnes en unieke acties een stevige positie op de Nederlandse automarkt weten te veroveren.

Van de Zuid Koreaanse automerken op de Nederlandse markt heeft Daewoo in 1998 de eerste plaats overgenomen als best verkochte merk met een verkoopresultaat van 11.068 auto's.
Met name in de maand december verkocht en registreerde Daewoo van alle internationale merken het hoogste aantal auto's in Nederland (1.445 stuks).
Daarnaast bleek de Daewoo Lanos van alle verkochte Zuid Koreaanse auto's in 1998 het meest populaire model te zijn (4.579 stuks).

Daewoo op RAI 1999
Tijdens de RAI zal Daewoo zich presenteren als een consumentgericht automerk, dat blijk geeft haar rijders centraal te stellen.

Met het tonen van de Daewoo Mya als concept car, naast haar brede scala eigentijden modellen, onderstreept Daewoo haar toekomstgerichte visie.

Tevens zal Daewoo blijk geven, dat zij als bedrijf (dat momenteel op de 18e plaats staat van de top 500 van grootste bedrijven in de wereld) ook actief is op een groot aantal gebieden zoals zware industrie, scheepsbouw, vliegtuigbouw, telecommunicatie, elektronica, nieuwbouw, hotels, handel, textielindustrie en financiële dienstverlening.

Daewoo Mya
Wat autonieuws betreft zal Daewoo een van haar toekomstmodellen exposeren.

De Daewoo Mya is het studiemodel voor een 2+2 coupé concept dat zou passen in het modellengamma van de nieuwe generatie Daewoo's in het sportieve segment.

De naam Mya is afgeleid van een fraai gevormde Zuid Amerikaanse zeeschelp.

De Mya heeft een lengte van 4.288mm, een breedte van 1.700 mm en een hoogte van 1.330 mm. Voor de aandrijving zorgt een krachtige 2.0 liter benzinemotor die 130 pk produceert.

De vering is MacPherson en de auto staat op ultra low profile 18 inch 225/40 ZR banden.

Opvallend zijn de slanke lijnen en de bijzondere deuren die omhoog, naar voren open gaan. Door deze opvallende constructie ontstaat een uitstekende instapmogelijkheid zowel voor- als achterin.

De achterruit is open te klappen, waardoor er een optimale luchtcirculatie mogelijk is. Het interieur is luxe uitgevoerd in een combinatie van leer met stof.

De Mya is geheel ontwikkeld in het Europese Technische Centrum van Daewoo in Worthing (UK).

Of en wanneer de Daewoo Mya op de markt zal komen blijft nog even de vraag.

Huidige modellijn
Naast het toekomstmodel zal Daewoo haar complete modellijn presenteren. De Matiz, Lanos, Nubira en Leganza.

Bijzondere aandacht zal worden besteed aan de Nubira Wagon die in 1998 werd verkozen tot Gezinsauto van het Jaar.

Daewoo Rijderscentrum
Een belangrijk deel van de Daewoo stand is ingeruimd als Rijderscentrum waar de Daewoo rijders gastvrij worden ontvangen en het familiegevoel wordt geaccentueerd.

Daewoo Rijders als Informant

Ter assistentie van het Daewoo informatieteam zullen op de stand dagelijks meerdere Daewoo rijders aanwezig zijn die de geïnteresseerde consument persoonlijk kunnen informeren over de ervaringen met hun Daewoo en de Daewoo (service) Organisatie.

Daewoo Stand, Amstelhal, 702