I2 Technologies publiceert eerste 'Customer Value Report'

Datum nieuwsfeit: 13-01-1999

I2 TECHNOLOGIES PUBLICEERT EERSTE 'CUSTOMER VALUE REPORT'

Naar $50 Miljard Aan Opbrengsten Voor Bedrijven

Brussel, 12 januari 1999 -- i2 Technologies, Inc. (Nasdaq: ITWO), de vooraanstaande ontwikkelaar van e-BPO-oplossingen (oplossingen voor optimalisering van e-Businessprocessen), publiceert vandaag het allereerste Customer Value Report uit de sector met de specifieke vermelding van de totale waarde die het bedrijf voor zijn klanten creëert.

"i2 is in 1995 publiekelijk het engagement aangegaan om zijn klanten tegen het jaar 2005 samen een bedrag van 50 miljard USD te laten recupereren via groei en besparingen", stelt CEO en oprichter Sanjiv Sidhu van i2 Technologies. "En aangezien we deze belofte zeer ernstig nemen, bestelden we een onafhankelijk onderzoek bij RBMC (R.B. Miller Corporation). Hun rapport maakt duidelijk dat i2 tot midden 1998 al meer dan 3,5 miljard dollar aan waarde heeft gecreëerd voor zijn klanten, en dat we met andere woorden goed op weg zijn om die belofte in te lossen."

Om de integriteit van eigen schattingen te garanderen, vroeg i2 aan R.B.Miller Corporation (RBMC) in Atlanta (erkende experts in klantenwaarde) een audit te doen van zijn processen en resultaten. RBMC gebruikte bij een reeks interviews met i2-klanten zijn Strategic ProfilingSM methodologieën om de opgegeven waardebedragen te evalueren. Verder voerde RBMC een diepte-analyse uit van het proces waarmee i2 die waarden inschat. Alle nodige aanpassingen aan deze waardetaxeringen werden vervolgens samen met de feedback van de klanten overgemaakt aan i2. Tot slot werden de uiteindelijke berekeningen goedgekeurd met het oog op opname in i2's Customer Value Report.

Hong Mo Yang, Vice-President van de Consulting Services bij i2, legt uit: "We lieten RBMC een proef uitvoeren met i2-klanten om te bepalen hoe deze waardebeoordelingen het best konden worden uitgevoerd. We stelden vast dat het berekenen van die waarde niet zo eenvoudig is en besloten uiteindelijk om dit rechtstreeks in te bouwen in onze implementatiemethodologie. De formele waardecontrole is voortaan een element van ons implementatieproces via SIA (Supply Chain Implementation Assessment)."

Gary A. Williams, Voorzitter en CEO van RBMC, verklaart: "Nu meer en meer bedrijven op hun koopkracht letten, begint de eis om waarde te leveren snel vitaal te worden voor succes. Toch meten weinig of geen organisaties hun effect op de activiteiten van hun klanten. Waarom? Omdat er in de sector geen waardestandaarden bestaan zoals Generally Accepted Auditing Principles voor accounting. En zelfs als die er waren, zouden de bedrijven wettelijk niet verplicht zijn om de waarde die zij afleveren openbaar te publiceren."

En Williams vervolgt: "Wat i2 doet, is echt pionieerswerk voor de technologie-industrie. We hebben vroeger al eens de waarde gemeten voor onze klanten, maar i2 is de eerste die de resultaten publiceert. De lat ligt meteen een heel stuk hoger voor de technologie-industrie."

Hong Mo Yang voegt er namens i2 aan toe: "Twee sleutelaspecten in de compilatie van deze resultaten zijn confidentialiteit en accuraatheid. Wij hebben hier te maken met klantengegevens met een bijzonder hoog concurrentieaspect, en daarom moeten we hun privacy garanderen. Toch moeten we ook de resultaten kunnen valideren. En dat is precies de rol die een Value-Auditor als RBMC voor ons speelt."

Het Customer Value Report 1998 van i2 Technologies is beschikbaar onder www.i2.com en onder www.rbmcorp.com.

-----------------------

Over RBMC: Het klantinformatie- en verkoopadviesbedrijf R.B. Miller Corporation (RBMC) is gevestigd in Atlanta (Georgia). Het bedrijf werd begin 1998 opgericht door Robert B. Miller (mede-auteur van Strategic Selling) en Gary A. Williams en biedt een unieke mix van inzicht in klantengedrag door informatieverzameling, on-site seminarieprogramma's en coaching-inzichten. Via zijn Web-site levert RBMC aan organisaties over de hele wereld auditing van de gerealiseerde waarde, meerdaagse, effectvolle seminaries en voortdurende klantinformatie. Strategic Profiling is een service-merk van RBMC. Strategic Selling is een gedeponeerd handelsmerk van Miller Heiman Inc. en RBMC is op geen enkele manier geaffilieerd met MHI. Voor extra informatie bezoekt u RBMC's Web-site onder www.rbmcorp.com.

Over i2 Technologies: Het in 1988 opgerichte i2 Technologies heeft zich voorgenomen zijn klanten tegen het jaar 2005 in totaal 50 miljard USD te laten terugverdienen. i2's RHYTHM®-oplossing zorgt voor optimalisering van de bevoorradingsketen en oplossingen voor beleidsondersteuning in een brede waaier van sectoren waaronder de automobielsector, kleding, consumer-producten, elektronica, industriële producten, metaal, papier, farmaceutica, halfgeleiders en textiel. Tijdens zijn recente PLANETSM 98-conferentie in Dallas die werd bijgewoond door meer dan 3.400 mensen, maakte het bedrijf zijn allesomvattende strategie bekend om oplossingen aan te reiken voor de hele business-onderneming. I2's wereldwijd gebruikte RHYTHM-productsuite, e-Business Process Optimization (e-BPO) genoemd, wordt van klant tot leverancier uitgebreid als antwoord op de vereisten van "high-velocity" bedrijven die hun bedrijfscycli willen versnellen. i2 is gevestigd in Irving (Texas), telt ongeveer 2.100 werknemers en heeft kantoren over de hele wereld. Voor meer informatie bezoekt u i2 op het web onder www.i2.com.