Stork Universiteit Twente Prijs 1998 uitgereikt

Stork Group

Naarden, 12 januari 1999

Stork Universiteit Twente Prijs 1998

Vandaag, 12 januari 1999, heeft ir. Hans E.H. Bouland, lid van de Raad van Bestuur van Stork, in Enschede de Stork Universiteit Twente Prijs 1998 uitgereikt. De winnaars, allen studenten aan de UT, zijn: 1. Henk-Jan Gersen (technische natuurkunde); 2. Willem Strijbosch (technische natuurkunde); 3. Bert Kamper (bedrijfsinformatie-technologie). Zij ontvangen respectievelijk 10.000, 4.000 en 2.000 gulden voor hun goede studieprestaties in combinatie met activiteiten ten behoeve van de universiteits-gemeenschap en het studentenleven. Deze prijzen worden toegekend door het Stork concern (Naarden) op voordracht van een jury van afgevaardigden van de Universiteit Twente en van Stork N.V. Kandidaten zijn UT-studenten die op het moment van beoordeling niet zijn afgestudeerd maar wel meer dan 70% van hun studie hebben afgerond. Een belangrijke rol bij de jurering speelt de balans tussen de studieprestatie, studieduur en nevenactiviteiten van de kandidaten, ditmaal 15 in getal.

De Stork UT-Prijs bestaat sinds de tachtiger jaren en is op initiatief van Stork ingesteld om de betrekkingen tussen bedrijfsleven en opleidingsmarkt te intensiveren. Het Stork concern trekt jaarlijks meer dan 200 nieuwe medewerkers aan met een academische of HBO-opleiding. Recente onderzoeksgegevens hebben aangetoond dat Stork vorig jaar is binnengekomen in de top 10 van meest favoriete werkgevers bij laatstejaars studenten van de drie technische universiteiten.

Informatie voor de pers:

J.A. Huurdeman, Stork N.V.
Tel.: 035 - 695 75 55