Politiebericht Land van Cuijk

Datum nieuwsfeit: 14-01-1999

Dinsdag 12 Januari

AANHOUDING VERDACHTE WONINGINBRAKEN

Op 5 januari j.l. hield de politie van Doetinchem een 31 jarige man zonder vaste woon of verblijfplaats aan. Hij werd op heterdaad betrapt bij een woninginbraak. Na zijn aanhouding bleek dat hij gezocht werd door de politie Land van Cuijk i.v.m. een woninginbraak in Vierlingsbeek in september 1996. Tijdens het sporenonderzoek in deze zaak trof de politie zijn vingerafdrukkken aan. In diezelfde nacht is in Overloon en Vierlingsbeek in 6 woningen ingebroken en een auto gestolen. Hij wordt ook verdacht van een drietal woninginbraken eind 1998 in Beers, Haps en Grave. De politie sluit niet uit dat de man zich elders in het land aan meerdere woninginbraken heeft schuldig gemaakt. Het onderzoek wordt voortgezet. De man is inmiddels in bewaring gesteld.

CONTROLE SNELHEID

Op de Deurneseweg in Oploo controleerde de politie Land van Cuijk dinsdagmorgen de snelheid van 125 passerende voertuigen. 6 bestuurders reden te hard, waarvan de hoogst gemeten snelheid 107 km/u. bedroeg. Op de Dorpsstraat in Ledeacker reden dinsdagmorgen tijdens een controle 90 bestuurders te hard. Hier is de snelheid gemeten van 394 voertuigen. De hoogste snelheid bedroeg 84 km/u.