Politiebericht Land van Cuijk

Datum nieuwsfeit: 14-01-1999

Woensdag 13 Januari

WONINGINBRAAK, BOXMEER

Dinsdagavond is ingebroken in een woning aan de Groenling. De dader(s) verschafte(n) zich de toegang door een raam te forceren. Er is op diverse plaatsen in de woning naar geld en sieraden gezocht. Het is niet bekend of er iets ontvreemd is.

WONINGINBRAAK, SAMBEEK

Bij een woninginbraak aan de Torenstraat zijn enkele mappen met munten gestolen. De dader(s) kwam(en) de woning binnen door een raam te verbeken. De waarde van de verzameling is niet bekend.

GLADHEID

De gladheid tengevolge van de sneeuwval zorgde dindagavond/nacht voor drie slippartijen. Het ongemak bleef gelukkig beperkt tot materiële schade. Op de Rijksweg A73 onder Cuijk sloeg een 45-jarige automobilist uit Uedem, die in de richting van Boxmeer reed, over de kop en kwam in een sloot terecht. De bestuurder kwam met de schrik vrij.

157 PROCESSEN VERBAAL BIJ SNELHEIDSCONTROLES

De politie heeft woensdag bij drie snelheidscontroles in het district Land van Cuijk in totaal 157 van de 1185 passerende automobilisten bekeurd. 66 van hen kregen tussen 09.45 en 11.00 uur een bekeuring op de Gemertseweg te Oploo. Op deze 80 km-weg reed de snelste 125 km/u. Tussen 11.15 en 12.00 uur stond de radarauto op de Provincialeweg Gemert-Boxmeer opgesteld, waar 24 bestuurders de snelheid aan de laars lapten. De hoogst gemeten snelheid bedroeg hier 120 km/u in plaats van 80 km/u. Tot slot reden 67 automobilisten te hard op de Sint Antonisweg te Rijkvoort-De Walsert. De controle vond hier plaats tussen 14.00 en 16.00 uur. De snelste reed 136 km/u, terwijl de toegestane snelheid 80 km/u bedraagt.