Strategische samenwerking StorageTek en Veritas

Datum nieuwsfeit: 14-01-1999

Mocht u naar aanleiding van bijgaand persbericht over de samenwerking van StorageTek en Veritas vragen hebben, dan kunt u altijd contact met mij opnemen.

Met vriendelijke groeten,

Applied Communications Corp.
Cora van Muiswinkel
Sr Account Executive

PERSBERICHT

SAMENWERKING STORAGETEK EN VERITAS AANZET TOT NIEUWE STANDAARD VOOR OPEN SYSTEMS LIBRARY BEHEER

VIANEN en UTRECHT, 11 januari 1999 - StorageTek (Storage Technology Corp.) en Veritas Software Corporation hebben een strategisch samenwerkingsverband aangekondigd. Beide partijen willen zo het beheer van open systems tape-opslag voor gebruikers van UNIX en Windows NT veranderen. Met de brede steun van applicatieleveranciers en onafhankelijke hardwareleveranciers zullen StorageTek en VERITAS de aanzet geven tot een nieuwe standaard voor open media- en tape-beheer.

"De tape libraries markt is gelimiteerd door de inefficientie van het tape library beheer", legt Perry Harris uit, directeur managementstragieen van de Yankee Group. "StorageTek en VERITAS zullen de bestaande tape library beheerproblemen aanpakken, zodat gebruikers hun tape-opslag optimaal kunnen beheren."

Op dit moment zijn library en tape-drives aangewezen op bepaalde specifieke applicaties, zonder de mogelijkheid library ressources te delen over verschillende platforms of over meerdere applicaties zoals backup/restore en Hierarchical Storage Management (HSM). Centraal beheer van tape libraries door gebruikers is niet mogelijk. Dit heeft tot nog toe grootschalig gebruik van tape-opslag voor verschillende opslagbeheer applicaties verhinderd. Gevolg: beperkt gebruik van library resources en hoge eigendomskosten (Cost of Ownership). Tegelijkertijd groeit het aantal data-intensieve omgevingen snel, en wordt de behoefte aan een standaard oplossing voor efficient beheer van tape ressources alleen maar groter.

StorageTek en VERITAS zullen samen een technologie ontwikkelen voor standaard library beheer. Er zullen interfaces ontwikkeld worden voor tape libraries en servers waarop verschillende applicaties voor opslagbeheer draaien, zodat gebruikers informatie kunnen gebruiken en delen over meerdere applicaties en besturingssystemen.

Het initiatief van StorageTek en VERITAS zorgt ervoor dat software van elke onafhankelijke softwareleverancier direct gebruik kan maken van de geavanceerde library-mogelijkheden zonder dat hiervoor eerst specifieke software ontwikkeld hoeft te worden. StorageTek en VERITAS werken nu al samen met bestaande OEM-partners, Software en Library leveranciers op het gebied van open standaardisering en interoperabilitity.

StorageTek zal de eerste producten, voortkomend uit dit samenwerkingsverband van twee marktleiders, later in 1999 leveren.

VERITAS
VERITAS Software Corporation ontwerpt, ontwikkelt en verkoopt software voor bedrijfsopslagbeheer en 'high availability' softwareproducten voor on- en offline databeheer van bedrijfskritische computersystemen. De producten zijn ontwikkeld ter verhoging van de prestatie, de beschikbaarheid en de beheerbaarheid van systemen en ter verlaging van de kosten. VERITAS producten worden wereldwijd geleverd door een direct sales force, en een netwerk van resellers en OEM-partners in Noord-Amerika, Europa, Zuidoost-Azie en Japan. Informatie over het bedrijf is te vinden op www.veritas.com.

StorageTek
StorageTek is bij uitstek de leverancier van open datanetwerkopslag. De producten en diensten van het bedrijf worden gebruikt voor opslag, transport en verzekering van meer dan 100 petabytes van 's werelds informatie, van mainframe data naar client/server applicaties tot video-, audio- en beeldmateriaal. Storage Technology Corp. is gevestigd in Louisville, en had over 1997 een totaal bedrijfsresultaat van $232 miljoen en een omzet van $2.1 biljoen. Informatie over StorageTek is beschikbaar op het World Wide Web op www.storagetek.com.

Voor meer informatie:

Elsemieke Vreeburg