The Monster Board van jobsite naar carriereportaal

X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V4.72.3110.3

Amsterdam, 14 januari 1999

The Monster Board van jobsite naar carrièreportal

Oprichter grootste online-carrièrewebsite: de toekomst is aan wereldwijd solliciteren via Internet

Jeff Taylor, oprichter en huidige CEO van The Monster Board, de grootste carrièresite ter wereld, voorspelt een grote toekomst voor solliciteren via Internet vanwege de globalisering van de arbeidsmarkt. Dit zei hij tijdens een grootse verjaardagsparty van het éénjarige The Monster Board Nederland in Escape Venue in Amsterdam. De Nederlandse versie van het wereldwijde netwerk van carrièrewebsites neemt op de prille Nederlandse online vacaturemarkt een vooraanstaande plaats in.

De 'bedenker' van solliciteren op Internet kreeg steun voor zijn ideeën van Internetjournalist en 'onlinegoeroe' Fransisco van Jole, die ook op het evenement aanwezig was. Hij verwacht dat Internet ook in Nederland over een paar jaar net zo gewoon zal zijn voor het krijgen van een goede baan als een sollicitatiebrief nu. "Ons land heeft de potentie voorop te gaan lopen wat betreft zakelijk en privégebruik van Internet."

Taylor kondigde verder een totale vernieuwing van de 'monsterwebsite' aan. "We realiseren ons hoe belangrijk werk en een leuke baan in het leven van mensen zijn. Wij gaan mensen in hun carrière begeleiden en meer bieden dan alleen een online vacaturebestand. The Monster Board heeft zich ontwikkeld tot een 'careerportal': het punt waar je je loopbaan begint en een plaats waar je blijft komen om je carrière te verrijken."

In het afgelopen jaar heeft The Monster Board in Nederland zich een eigen plaats verworven. Martijn van den Heuvel, managing director van The Monster Board Nederland, onderstreepte de groei van het afgelopen jaar; inmiddels maken ruim 1.000 Nederlandse bedrijven gebruik van de website, hebben 8.000 mensen hun CV op de site achtergelaten en worden de diensten meer dan 100.000 keer per maand gebruikt. De vernieuwing die de site in de VS heeft ondergaan, zal in de loop van 1999 ook in Nederland worden doorgevoerd, waardoor de website moderner en interactiever wordt.

Het van oorsprong Amerikaanse bedrijf The Monster Board is de grootste carrière-site op het World Wide Web. Maandelijks bezoeken 5 miljoen mensen wereldwijd de site. De internationale database omvat meer dan 1 miljoen cv's en meer dan 150.000 vacatures. Wereldwijd werven nu 80.000 bedrijven personeel via The Monster Board. Eén op de vier sollicitaties via The Monster Board leidt tot een aanbod. The Monster Board is een van de weinige Internetbedrijven die winst maakt.

####

Voor meer informatie en beeldmateriaal:

Martijn van den Heuvel
The Monster Board Netherlands