Hewlett-Packard Nederland wint SAP Award of Excellence 1998

Datum nieuwsfeit: 14-01-1999

Hewlett-Packard persbericht

HEWLETT-PACKARD NEDERLAND WINT SAP AWARD OF EXCELLENCE 1998

Amstelveen, 13 januari 1999 - Hewlett Packard Nederland is winnaar geworden van de SAP Award of Excellence 1998 als meest succesvolle hardware partner van SAP Nederland.

De SAP Award of Excellence is vorig jaar geïntroduceerd en wordt jaarlijks uitgereikt door SAP aan de hardware leverancier die het grootste aantal SAP R/3 installaties realiseert op haar platform. HP is voor het tweede achtereenvolgende jaar winnaar geworden.

HP is met meer dan 200 R/3 installaties en een marktaandeel van 35% in Nederland de marktleider op het gebied van R/3- infrastructuren (zie bijgaande figuur). Wereldwijd zijn er ruim 5000 R/3 installaties op HP-platforms gerealiseerd.

Infrastructuren voor SAP R/3
Hewlett-Packard levert beproefde bedrijfskritische infrastructuren voor SAP R/3, gebaseerd op zowel UX als Windows NT. Daarnaast levert levert HP aanvullende software-oplossingen voor onder andere geïntegreerd beheer, interface-management, performance-management, printing, archivering en backup.

HP Consulting
HP Consulting levert services op het gebied van project management, architectuur consultancy, de integratie van Unix en NT-omgevingen en beheer. In de HP Consulting organisatie zijn gecertificeerde SAP R/3 consultants werkzaam.

SAP is een toonaangevend leverancier van client/server-applicaties voor kleine tot grote, internationaal opererende ondernemingen uit alle sectoren. SAPs hoofdkantoor is gevestigd in Walldorf, Duitsland. Met 13.000 werknemers werkt SAP aan de ontwikkeling van nieuwe technologie en het verlenen van de bijbehorende ondersteuning en service aan meer dan 13.000 installaties.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolios op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 124.600 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Dit bericht is in het Engels beschikbaar via: NewsDesk

UNIX is een geregistreerd handelsmerk van The Open Group. Windows en Windows NT zijn in de Verenigde Staten een geregistreerd handelsmerk van Microsoft Corporation