Topklasse kleuren HP Deskjet printer voor thuis

Datum nieuwsfeit: 15-01-1999

Hewlett-Packard persbericht

TOPKLASSE KLEUREN HP DESKJET PRINTER VOOR THUIS EN KLEINZAKELIJK GEBRUIK

Amstelveen, 14 januari 1999 - Hewlett-Packard introduceert de HP DeskJet 880C, het nieuwste model in de serie topklasse HP DeskJet printers met fotokwaliteit. Deze kleureninkjetprinter is zowel geschikt voor thuis als voor het kleine kantoor. In navolging van het succes van de HP DeskJet 720C, biedt de HP DeskJet 880C nog betere printkwaliteit, hogere printsnelheid en een Universal Serial Bus (USB) poort. De consumentenadviesprijs van dit model komt op fl. 699,- inclusief btw. De printer is te koop vanaf 1 februari.

De all-round HP DeskJet 880C is bij uitstek geschikt voor zowel creatief gebruik thuis als voor zakelijke toepassing in een klein kantoor. Daarom ondersteunt de printer de meest gangbare besturingssystemen zoals MS DOS, Windows 3.1x, Windows 9x en Windows NT.

Ten opzichte van de HP DeskJet 720C heeft de HP DeskJet 880C de volgende kenmerken:

De afdruksnelheid is verhoogd en de printer is geluidsarm gebleven. De meeste concurrerende printers maken bijna twee keer zoveel geluid. De afdruksnelheid ligt nu op 8 paginas per minuut (ppm) voor zwarte tekst en 5 ppm voor kleur (combinatie van tekst en kleurenafbeelding).

Een Universal Serial Bus (USB) poort én een standaard parallelle poort. Via de USB-poort is het apparaat eenvoudig serieel aan te sluiten op PC's en andere randapparatuur.

De printer beschikt over een verbeterde versie van HP PhotoREt II, de technologie die ervoor zorgt dat de printer de kleinste inktdruppels in zijn klasse kan maken. De HP DeskJet 880C kan maar liefst 16 minuscule druppeltjes per pixel plaatsen, zonder dat de afdruksnelheid er onder lijdt. Afdrukken met bijzonder levendige kleuren en subtiele kleurovergangen zijn het resultaat.

De HP DeskJet 880C biedt ook verschillende afdrukmogelijkheden zoals de poster-optie. Voor het maken van posters drukt de printer verschillende segmenten van de poster af op 4, 9 of 16 vellen A4 . Deze vormen samen weer één geheel. Bovendien biedt de HP DeskJet 880C de mogelijkheid handouts te printen met tot vier verschillende pagina' s afgedrukt op één vel. Hiermee kan er aanzienlijk op afdruktijd, inkt en papier worden bespaard.

De afdrukcapaciteit is verhoogd tot het printen van maximaal 2000 pagina's per maand.

HP Printer Supplies leveren, samen met de HP-printers, een constante, hoge kwaliteit output. Alle onderdelen van het HP-printproces zijn perfect op elkaar afgestemd. De speciale inkten en toner zorgen samen met de afdrukmedia voor haarscherpe afdrukken in heldere kleuren of diep zwart.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolios op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 124.600 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Telefoonnummer voor eindgebruikers voor vragen over producten, aanvragen van documentatie en informatie over verkooppunten: 020 - 547 66 66.

Dit bericht is in het Engels beschikbaar via: NewsDesk