SP zegt IKEA kopersstaking aan

Datum nieuwsfeit: 15-01-1999

SP zegt IKEA kopersstaking aan

De SP heeft vandaag een kopersstaking aangezegd bij meubel- en huisraadmultinational IKEA. Vanaf zaterdag kunnen consumenten IKEA een rode kaart geven, waarop wordt meegedeeld dat IKEA-artikelen uit India niet meer gekocht worden zolang het concern weigert te garanderen dat deze niet met kinderarbeid worden geproduceerd.

Daarmee reageert de SP op het antwoord van het bedrijf op de 22.000 gele kaarten van IKEA-klanten die kort voor Kerstmis aan de IKEA-directie werden aangeboden. In die “officiële waarschuwingen” hadden klanten het concern om een dergelijke garantie gevraagd.

Een voor gisteren gepland overleg ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen