Bart van den Dries van InterXion wint Runner-up Award

Datum nieuwsfeit: 15-01-1999

Bart van den Dries wint Runner-up Award

Amsterdam, 15 januari 1999 - Bart van den Dries, managing director van InterXion heeft tijdens het nieuwjaarscongres van de ICT-nieuwsbrief Telecombrief de Runner-Up award ontvangen. De prijs werd uitgereikt door mevrouw Elly Plooij-van Goorsel, lid van de ELDR-fractie in het Europees Parlement.

De Runner-Up award is een jaarlijkse persoonlijke onderscheiding voor het meest veelbelovende bedrijf in de Nederlandse ICT-sector die met een bepaalde activiteit de aandacht op zich heeft gevestigd.

Volgens de jury "weet InterXion in de huidige warboel van op het gebied van telecommunicatie-capaciteit een latente behoefte aan de spreken. Bart van den Dries heeft in korte tijd met zijn jonge onderneming een "niche" in de telefoonmarkt ontdekt. Zijn idee is origineel, effectief en creatief"

Bart van den Dries heeft in 1997 InterXion opgezet. Dit bedrijf biedt een geheel nieuw businessmodel gebaseerd op e-commerce voor de afhandeling van onderling nationaal en internationaal telefoonverkeer. Het bedrijf creëert met zijn website een virtuele marktplaats, waarbij telecom-operators, service-providers en re-sellers op het internet met elkaar kunnen (onder)handelen in nationale en internationale telefoonminuten. InterXion beschikt verder over een Carrier Hotel, een omvangrijke, volledig ingerichte, telecomruimte met technische faciliteiten voor telecom operators.

Bart van den Dries is verguld met de Award: "Ik zie deze prijs als een erkenning voor de enorme groei die wij in het afgelopen jaar tot stand hebben gebracht. Sinds onze officiële opening door mevrouw A. Jorritsma-Lebbink, voormalig minister van Verkeer en Waterstaat, heeft InterXion een enorme groei doorgemaakt. Zeer binnenkort zijn onze kantoren in Frankfurt en Brussel operationeel. New York, Los Angeles, Londen en Parijs zullen daarop snel volgen. Ons groeiend aantal klanten is zeer tevreden met de technische en administratieve afhandeling van hun telefoonverkeer via onze centrale. Meer dan dertig grote telecombedrijven maken gebruik van onze website. Hierdoor krijgen zij snel en flexibel toegang tot internationale netwerken en kunnen zij telecomcapaciteit kopen en verkopen met steeds wisselende partijen. Slechts één glasvezelkabel naar onze centrale is nodig om het verkeer op de juiste plaats van bestemming te krijgen. Wij verzorgen vervolgens de totale technische en administratieve afhandeling. Het oordeel van de jury bevestigt dat de markt ons als een veelbelovende nieuwkomer met een "gat in de telecom markt"ziet.

InterXion is vorig jaar gestart met een aantal venture capitalists waaronder Achmea-dochter Residentie. Gisteren heeft Paribas Deelnemingen N.V., een dochter van Cobepa, vooraanstaand investeringsmaatschappij in de Benelux, een substantiële deelneming in InterXion genomen. Volgens Hans Wackwitz, Managing Director van Paribas Deelnemingen N.V. "Wij zijn enthousiast over onze deelneming in InterXion omdat dit een uitstekend voorbeeld is van een innovatief en goed uitgedacht concept dat wordt uitgevoerd juist op het moment dat de klant dit nodig heeft".