Politiebericht Drenthe

12:51 zaterdag 16 januari 1999

Bert Visser

*
Een gekantelde aanhangwagen, geladen met 6 ton plastic korrels was vrijdagmiddag even na twee uur de oorzaak van een verkeerschaos op de Hoogeveenseweg met de kruising Ambachtsweg in Meppel. Op de kruising waar de 22 jarige chauffeur van de vrachtwagencombinatie linksaf sloeg kwam hij met de achterwielen van de aanhangwagen op vluchtheuvel. Daaroor begon de lading te schuiven en kantelde de aanhanger. Twee 14 jarige scholieren uit Koekange werden geraakt door het verkeerslicht dat de aanhanger in zijn val meenam.
Ze zijn gewond overgebracht naar het ziekenhuis in Meppel. Een van de jongens is opgenomen met schouderletsel.
Door het uitvallen van de straatverlichting en de verkeerslichtinstallatie ontstonden gevaarlijke situaties vanwege automobilisten die gingen keren op de weg en op de N32 achteruit gingen rijden om de afzetting te ontlopen.
Het opruimen en vrijmaken van de kruising heeft de hele middag geduurd.

*
Bij een verkeersongeval op de Oosterboerseweg in Meppel zijn vrijdagavond 4 mensen gewond geraakt.
Een 31 jarige bestuurder uit Meppel verleende geen voorrang aan een van links komende auto, bestuurd door een 18 jarige inwoner van Rogat, die op een voorrangsweg reed. Door de aanrijding kwam de Meppelaar op de linker weghelft terecht waar hij frontaal in botsing kwam met een auto bestuurd door een 29 jarige man uit Koekange.
De gewonden, bestuurders en inzittenden zijn overgebracht naar ziekenhuizen in Meppel en Zwolle
Twee van de betrokken auto's werden totaal vernield. info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe