Compaq introduceert geavanceerde 18-inch flat panel monitor

Datum nieuwsfeit: 18-01-1999

Compaq introduceert geavanceerde 18-inch flat panel monitor

Gouda, 18 januari 1999 - Compaq Computer Europa, Midden-Oosten en Afrika (EMEA) annonceert de Compaq TFT8000 Flat Panel monitor, een bijzonder innovatieve 18,1-inch Flat Panel monitor met een uitstekende beeldkwaliteit en configuratieflexibiliteit. De Compaq TFT8000 Flat Panel monitor is primair van belang in financiële markten en dealing rooms, maar ook in omgevingen waar grafische toepassingen (waaronder desktop publishing) gewenst zijn en/of ruimtebesparing een rol speelt.

Geavanceerde eigenschappen
De Compaq TFT8000 Flat Panel monitor heeft een effectieve beelddiameter van
18,1-inch en is daarmee nagenoeg vergelijkbaar met een conventionele 21-inch CRT-monitor. Het product ondersteunt een maximale en tevens optimale resolutie van 1280 x 1024 bij 75 Hz en biedt true colour (16,7 miljoen kleuren) voor een kleurechte, trillingsvrije en heldere beeldweergave. Deze Performance monitor is voorzien van In-Plane switching, een nieuwe technologie die het de gebruiker mogelijk maakt om het product vanuit een kijkhoek van 160° horizontaal en verticaal te bekijken. In-Plane switching geeft de gebruiker vanwege de grote kijkhoek meer bewegingsvrijheid, hetgeen in dealing rooms erg belangrijk is. De Compaq TFT8000 Flat Panel monitor is vanaf heden in Nederland beschikbaar en kost Fl. 6.549,00.

Flexibel en innovatief ontwerp
Additionele kenmerken zijn de verwijderbare monitorvoet voor extra flexibele opstellingsmogelijkheden, zoals het plaatsen van meerdere monitoren naast of onder elkaar, waarbij het beeld wordt verdeeld over de desbetreffende monitoren. Vanwege de dunne randen van de Flat Panel monitor, het beperkte gewicht en de non-magnetische kenmerken van dit product is een dergelijke opstelling goed mogelijk. Tevens kan de monitor aan de muur worden gehangen of op een monitorarm worden bevestigd.

Daarnaast ondersteunt de Compaq TFT8000 Flat Panel monitor een Universal Serial Bus (USB) Hub en is hij voorzien van LiteSaver technologie, waarmee de monitor automatisch kan worden aan- en uitgezet op gewenste tijdstippen. Dit draagt bij tot verminderd energieverbruik en tot een verlenging van de levensduur van de backlights van het LCD paneel. De LCD Display Assistant is een handige, softwarematige voorziening om het beeld van de monitor optimaal in te stellen en te benutten. De monitor is bovendien voorzien van dubbele VGA-ingangen om twee PC's te koppelen aan één monitor. Met de knop aan de voorzijde van de monitor kan tussen de PC's worden omgeschakeld.

Beheersvoorzieningen
Compaq Deskpro PC's en Compaq Professional Workstations zijn uitgerust met respectievelijk Compaq Client Management en Workstation Management, een reeks hardware- en softwarevoor-zieningen waarmee de gebruikskosten aanzienlijk kunnen worden teruggebracht. Een onderdeel hiervan is de AssetControl-voorziening.

De Compaq TFT8000 Flat Panel monitor is standaard uitgerust met AssetControl-voorzieningen, waarmee de systeembeheerder vanaf zijn eigen werkplek een complete inventarisatie kan maken van het monitorenbestand. In combinatie met Compaq Deskpro PC's of Professional Workstations kan met deze voorziening informatie worden verkregen over de fabrikant, het type monitor en het serienummer van de monitor. Met name in een omgeving met veel werkplekken kan een systeembeheerder hierdoor veel tijd en geld besparen.

Milieustandaarden
Het stroomverbruik van de TFT8000 is minder dan de helft van een traditionele 21-inch monitor, verspreidt minder warmte en vereist dus ook minder koeling, wat resulteert in lagere energiekosten. De monitor voldoet onder meer aan de MPR-II '90 en de TCO '95 normen, het Energie Star Programma, PC '97, CE merkteken en is ISO9241-3 VDT gecertificeerd.

Service en support
Voor de Compaq TFT8000 Flat Panel monitor geldt een standaard garantie van drie jaar (inclusief backlights). Het eerste jaar heeft de gebruiker garantie op onderdelen en arbeid alsmede recht op gratis voorrij-service. Het tweede en derde jaar geldt de garantie alleen voor de onderdelen.

Compaq Computer Corporation - een Fortune Global 100 company - is wereldwijd leverancier van informatietechnologie. Compaq is het op één na grootste computerbedrijf ter wereld en marktleider op het gebied van de productie en verkoop van personal computers. Compaq ontwikkelt en levert een breed scala aan hardware- en softwareoplossingen inclusief services voor consumenten tot en met high-end enterprise computing omgevingen. Zo biedt het bedrijf fouttolerante bedrijfskritische oplossingen, netwerk- en communicatieproducten, server-systemen, workstations, zakelijke desktop- en notebookproducten en consumenten pc's. Het bedrijf is toonaangevend op het gebied van milieuvriendelijke programma's en bedrijfsvoering. Compaq-producten worden verkocht in meer dan 100 landen via een wereldwijd netwerk van Compaq Business Partners. Het bedrijf is opgericht in 1982. Compaq is gevestigd in Houston, Texas. In Nederland is het hoofdkantoor van Compaq Computer B.V. gevestigd in Gouda.

Meer informatie over Compaq en haar producten, alsmede klantenondersteuning is beschikbaar op www.compaq.nl.

Achtergrondinformatie:
Compaq Computer B.V.