Politiebericht Aa en Dommel

Datum nieuwsfeit: 18-01-1999

Zondag 17 Januari

MAN GEWOND BIJ STEEKPARTIJ, VUGHT

Een bewoner van het asielzoekerscentrum aan de Reutsedijk in Vught is vrijdagmiddag gewond geraakt bij een steekpartij in het AZC. Het 23-jarige slachtoffer, afkomstig uit Afghanistan, is met enkele steekwonden opgenomen in het Grootziekengasthuis te 's-Hertogenbosch. De politie heeft kort na de vechtpartij een 29-jarige Joegoslavische bewoner van het AZC aangehouden als vermoedelijke verdachte van de steekpartij. Hij is ingesloten. Naar een tweede verdachte, is de politie nog op zoek. De aanleiding van de steekpartij, waaraan een woordenwisseling vooraf ging, is niet bekend. De politie heeft de zaak in onderzoek.

GEWAPENDE OVERVAL, SCHIJNDEL

Een gewapende en gemaskerde man heeft vrijdagavond een overval gepleegd op een winkel aan de Rooiseweg in Schijndel. De dader kwam tegen sluitingstijd de winkel binnen en eiste onder bedreiging van vermoedelijk een vuurwapen geld van de winkelierster. Het slachtoffer heeft de overvaller vervolgens een onbekend geldbedrag afgegeven, waarna haar belager wegvluchtte.

Signalement De leeftijd van de overvaller wordt geschat tussen de 18 en 20 jaar en hij heeft een lengte van circa 1.70 - 1.75 meter. Eventuele getuigen worden verzocht contact op te nemen met het politieteam te Schijndel, telefoon 073-5472121.

WONINGINBRAKEN, BOXTEL

Vrijdag is op klaarlichte dag ingebroken in een woning aan de Baanderherenweg. De dader(s) kwam(en) binnen door verbreking van een toegangsdeur. Zij gingen er met een kleurentelevisie en een computer vandoor. Over de waarde van de gestolen apparatuur is niets bekend.

Vrijdagmiddag/avond is ingebroken in een woning aan de Sint Jorisstraat. Hierbij zijn enkele sieraden ontvreemd. De dader(s) verschafte(n) zich de toegang door een raam te forceren.

Vrijdag is ook ingebroken in een woning aan de Ridder van Cuykstraat. Hierbij zijn onder andere een TV-toestel, een videoapparaat en een computer gestolen. Nagenoeg de gehele woning is doorzocht. Om binnen te komen werd een toegangsdeur vernield. De waarde van het ontvreemde is niet bekend.

WONINGINBRAAK, SCHIJNDEL

Bij een woninginbraak in de Haydnstraat is vrijdagavond/nacht audio-en videoapparatuur ontvreemd. De toegang werd verkregen door een toegangsdeur te vernielen.

ONDER INVLOED OVER DE KOP, CROMVOIRT

Een 30-jarige automobilist uit Vlijmen raakte in de nacht van vrijdag op zaterdag op de Deutersestraat in Cromvoirt de macht over het stuur kwijt, sloeg over de kop en kwam in een sloot terecht. Hij raakte daarbij niet gewond. Zijn auto is total loss. Bij onderzoek bleek de chauffeur onder invloed te hebben gereden. Hiervoor kreeg hij een boete van Fl. 390.=.

AUTODIEFSTAL

Vanaf de Handboogstraat in Haaren is in de nacht van vrijdag op zaterdag een Opel Kadett gestolen. De auto is gekentekend XL-11-DJ.

WONINGINBRAAK, VUGHT

Vrijdagavond/nacht is ingebroken in een woning aan de Molenvenseweg. Hierbij is een tas met boodschappen en een portefeuille met enkele honde rden guldens ontvreemd. De dader(s) wist binnen te dringen door een raam te forceren.

WONINGINBRAAK, BERLICUM

In Berlicum is ingebroken in een woning aan de Volder. Om binnen te komen werd een deur geforceerd. Het is niet bekend of er iets is ontvreemd.

AUTO-INBRAKEN, HAAREN

In de nacht van vrijdag op zaterdag is op de Gildetromstraat en de Akkerstraat ingebroken in een auto. Om binnen te komen werd een ruit vernield. Uit een van de auto zijn enkele cd's ontvreemd. Uit het andere voertuig wordt een kentekenbewijs vermist.

ONDER INVLOED, SINT OEDENRODE

Een 43-jarige automobilist uit Sint Oedenrode is in de nacht van zaterdag op zondag door de politie bekeurd omdat hij onder invloed achter het stuur van zijn auto zat. De controle vond omstreeks 03.20 uur plaats op de Nijnselseweg in zijn woonplaats. De man kreeg een rijverbod van 6 uur opgelegd.

AUTO'S IN BRAND, BERLICUM

In de nacht van zaterdag op zondag is brand gesticht in twee auto's die geparkeerd stonden op een parkeerterrein aan Werstkant in Berlicum. De oorzaak van de autobrand is nog niet bekend. De technische recherche stelt hiervoor een onderzoek in. Ook de hoogte van de schade is niet bekend.

VIER WIELEN GESTOLEN, BOXTEL

Zaterdagavond/nacht zijn op de Lijsterbesgaard in Boxtel de vier wielen onder een auto vandaan gehaald. De auto werd op stenen achtergelaten. De totale waarde van de wielen bedraagt Fl. 2.000.=.