Politiebericht Drenthe

Regionale afdeling communicatie
tel. 0592 - 361307

Hoogeveen
Automobilist rijdt door na aanrijding.

Een 29-jarige inwoner van Hoogeveen botste gistermiddag met zijn personenauto tegen een lichtmast aan de Wolfsstraat in Hoogeveen en reed vervolgens snel door. De politie was de man, dankzij oplettende getuigen, al snel op het spoor en kon hem in zijn woning aanhouden. Hij bleek te veel alcoholhoudende drank te hebben genuttigd. De man krijgt een proces-verbaal en zijn rijbewijs werd ingevorderd.

Exloo
Oproep getuigen

Naar aanleiding van een ongeval vrijdagnacht op de Valtherweg in Exloo, (zie persbericht van gisteren) zoekt de politie getuigen. Het betreft vermoedelijk twee mannen die het slachtoffer van het ongeval geholpen hebben om na het ongeval uit de auto te komen. Bij komst van de politie waren deze mannen reeds verdwenen.
De politie wil graag met hen in contact komen. Zij worden verzocht om contact op te nemen met het politiebureau in Borger.

Meppel
Ongeval op de A28

Op de noordbaan van de A28 nabij Meppel is gistermorgen een personenauto na een klapband geslipt en op de kop in de bermsloot terecht gekomen. De bestuurder, een 23-jarige inwoner van Erica, verklaarde dat hij plotseling rechtsachter een klapband kreeg. Hij kon eerst de auto nog recht houden, maar verloor daarna al snel de macht over het stuur. De auto tolde rond, sloeg over de kop en kwam in de bermsloot tot stilstand. Zowel de bestuurder als de bij hem inzittende jonge vrouw, eveneens uit Erica, konden met lichte verwondingen naar huis.

Emmen
Verkeersongeval Rondweg

Gisteravond gebeurde er op de Rondweg in Emmen , tussen Angeslo en Emmerhout, een verkeersongeval, waarbij een personenauto, bestuurd door een 77-jarige inwoner van Emmen, die linksaf wilde en daartoe had voorgesorteerd, vanachteren door een andere personenauto werd aangereden. De auto, waarin buiten de bestuurder nog vier personen zaten (twee vrouwen en twee mannen) tolde daarna enkele keren rond en kwam in de rechterbermsloot tot stilstand. De drie personen achter in de auto zaten bekneld en werden door de brandweer bevrijd. Alledrie zijn ze met onbekend letsel overgebracht naar het Scheperziekenhuis. De auto die de aanrijding veroorzaakte werd bestuurd door een 39-jarige inwoner van Barger-Compascuum.
Deze kwam tegen een lichtmast tot stilstand. Deze bestuurder kwam met de schrik en een lichte verwonding aan de kin, vrij. Bleek dat de man te veel alcoholhoudende drank had genuttigd. Hij werd aangehouden en tegen hem wordt proces-verbaal opgemaakt.
De man heeft mogelijk veel te snel gereden. De politie vraagt eventuele getuigen van het ongeval, of mensen die de automobilist met hoge snelheid hebben zien rijden, om zich bij haar te melden.

Assen
Diefstal auto

Gisteravond werd op de parkeerplaats bij het NS-station een personenauto, merk VW Golf GTI, kleur zwart, gestolen. De eigenaar, een 33-jarige inwoner van Anderen, parkeerde het voertuig daar om 18.00 uur. Om 24.00 uur bleek de auto te zijn verdwenen. Het kenteken van de auto is PX-LL-80.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe