John Manheim nieuwe voorzitter CIDI

Centrum Informatie en Documentatie Israël

Den Haag, 19 januari 1999

JOHN MANHEIM NIEUWE VOORZITTER CIDI

Den Haag, 19 januari - Donderdag aanstaande zal John Manheim Bob Levisson als voorzitter van het CIDI opvolgen. De installatie heeft plaats tijdens de viering van het 25-jarig bestaan van CIDI in de Pulchri Studio te Den Haag, Lange Voorhout 15. Aanvang: 16.30 uur. Gastsprekers zijn de Ambassadeur van Israel Jossi Gal, de voorzitter van de Tweede Kamer Jeltje van Nieuwenhoven en Wim Deetman, burgemeester van Den Haag,

In Pulchri vindt tevens de tentoonstelling TOEKOMST plaats, die CIDI ter gelegenheid van zijn 25-jarig bestaan organiseert. De expositie, waaraan 15 in Nederland verblijvende Israelische kunstenaars meedoen, loopt tot en met 31 januari.

John Manheim (59) heeft zich sinds de zestiger jaren ingezet voor Israel en de Joodse gemeenschap, onder meer als bestuurslid van de geldinzamelings instelling de Collectie Israel Actie en van de Joodse gemeente Rotterdam. In 1980 was hij mede-organisator van het Sjaranski-tribunaal, dat zich richtte op emigratie van Joden uit de voormalige Sovjet-Unie. Manheim, die sinds 1986 lid is van het CIDI-bestuur, is tevens vice-voorzitter van de afdeling Europa van de Joodse wereldorganisatie B'nai B'rith, die zich inzet voor humanitaire doeleinden. Hij is lid van de Partij Advies Commissie voor Buitenlandse Zaken van de VVD en hij is bestuurslid van de Nederlandse afdeling van het Wereld Natuur Fonds. Hij was direkteur van de internationale handelsonderneming Bergmann te Rotterdam. In 1990 verkocht hij de onderneming en is thans één van de commissarissen. John Manheim is getrouwd en heeft twee kinderen.

Nadere inlichtingen: Hadassa Hirschfeld, adjunct-directeur CIDI (070-3646862).

(c)CIDI, 1999