Vendex KBB benoemt derde lid hoofddirectie

Datum nieuwsfeit: 19-01-1999

Amsterdam, 19 januari 1999

Vendex KBB benoemt derde lid hoofddirectie

De Raad van Commissarissen van Vendex N.V. - na de juridische fusie met KBB: Vendex KBB - heeft het voornemen de heer mr. drs. M.H.M. (Marcel) Smits RA (37) te benoemen tot lid van de hoofddirectie. De heer Smits, die 6 april 1999 in dienst treedt, zal specifieke verantwoordelijkheid krijgen voor de financieel-economische portefeuille. In deze functie wordt hij de opvolger van drs. W.C.J. Angenent RA, die eind oktober 1998 terugtrad uit de hoofddirectie van Vendex N.V. in verband met zijn benoeming tot voorzitter van de raad van bestuur van het nieuwe supermarktconcern Laurus N.V., voortgekomen uit de fusie van De Boer Unigro en Vendex Food Groep.

De heer Smits is fiscaal jurist, bedrijfseconoom en registeraccountant. Na afronding van zijn studie trad hij eind 1986 in dienst bij Unilever. Binnen het Unilever-concern heeft hij verschillende managementfuncties vervuld, aanvankelijk in Nederland, maar sinds eind 1992 voornamelijk in het buitenland (Zuid-Amerika en het Verre Oosten). De laatste zes jaar was hij achtereenvolgens commercieel directeur Unilever Colombia, Vice President Finance Unilever Andina (Colombia, Venezuela en Ecuador), commercieel directeur Unilever China en sinds juli vorig jaar Senior Vice President Finance van Unilever's China Business Group.

Na de benoeming van de heer Smits zal de hoofddirectie van Vendex KBB uit drie personen bestaan. Naast de heer Smits zijn dat mr. J.M. (Jan-Michiel) Hessels (voorzitter) en drs. P.E. (Ed) Hamming.