NVJ-leden bij Holland Media Groep stemmen in met nieuwe CAO

Datum nieuwsfeit: 19-01-1999

Nieuws van de Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ)

Instemming HMG-CAO

De leden bij de Holland Media Groep hebben ingestemd met een nieuwe CAO. Bonden en HMG hebben lange tijd met elkaar gesteggeld over de juiste interpretatie van het al enige maanden geleden bereikte principe-akkoord.

Instemming kon ontstaan na een aantal concessies van de HMG-directie. In 1999 worden de werknemers tweemaal beoordeeld. Daarmee ontstaan twee mogelijkheden voor een periodieke verhoging. Nieuwe berekeningen hebben aangetoond dat in het nieuwe beloningsstelsel slechts 30 procent van de journalisten al hun top heeft bereikt. En tien procent van de journalistieke medewerkers komt in aanmerking voor de uitloop van schaal 13. Voor deze groep komen de eindsalarissen hoger te liggen dan de maximale uitloop die mogelijk is bij de publieke omroep.