Politiebericht Drenthe

16:09 dinsdag 19 januari 1999

Bert Visser

*

Bij een autokraak aan de Lepelaar in Meppel zijn 11 cd’s gestolen. De 33 jarige eigenaar van de auto ontdekte de diefstal toen hij dinsdagmorgen in zijn auto stapte. Het slot aan de bestuurderskant van de auto was vernield.
De waarde van de cd’s ligt op ongeveer 400 gulden. Het schadebedrag van de auto is niet bekend.
Een 46 jarige inwoner van Assen is na een inbraak in z’n auto zijn Pocketline autotelefoon kwijt. De inbraak is in de nacht van zondag op maandag gepleegd in de Wilhelminastraat Het raam van het linker voorportier is vernield.
Aan het Noordeind in Emmen is maandagnacht bij een auto-inbraak een Kenwood radio-cd speler uit een auto gestolen. De auto van een 29 jarige vrouw uit Oud Lutten stond geparkeerd op het gratis parkeerterrein aan het Noordeind.

*
Via de spoorwegpolitie heeft een 32 jarige medewerker van een grondwerkbedrijf uit Maarssen dinsdagmorgen bij de politie in Assen aangifte gedaan van vernielingen aan een tractor en de diefstal van een tractor met maaibalk.
Beide zaken zijn gepleegd tussen september en november van het vorig jaar. De voertuigen stonden gestald op een afgesloten terrein bij het NS station in Assen. De waarde van de gestolen tractor bedraagt 53.000 gulden.

*
De Stadswacht van Assen heeft dinsdagmorgen 6 fietsen opgeruimd die vermoedelijk vanuit de fietsenstalling van het NS station naar beneden zijn gegooid in de fietstunnel bij de Vredeveldseweg in Assen . De merendeels zwaar beschadigde fietsen zijn gestald bij het politiebureau aan de Weiersstraat.

*
Bij de politie van het Gelderse Eerbeek hebben drie inwoners van die plaats aangifte gedaan van het feit dat ze een rekening hadden gekregen voor een geplaatste advertentie, waarvoor ze geen opdracht zouden hebben gegeven.
De rekeningen waren afkomsting van een bedrijf uit Peize. De aangevers is geadviseerd contact op te nemen met de Stichting Eerlijk Zaken Doen in Den Haag.

*
In Dwingeloo is maandagmiddag een 15 jarige geestelijk gehandicapte jongen mishandeld door tot nu toe twee onbekende jongens. Toen het slachtoffer rond kwart over vier niet thuis kwam uit school zijn z’n moeder en zuster hem gaan zoeken. Uit eindelijk werd de jongen een uur later volkomen overstuur aangetroffen op een grasveld achter de Weverlaan. Uit zijn verklaring bleek, dat hij in z’n gezicht was gespuugd en meerdere keren met een stok was geslagen. Een van de daders zou een lichamelijk gehandicapte jongen in een rode rolstoel zijn geweest. Als u informatie heeft over dit voorval, geeft u dat dan door aan de politie in Meppel.

*
In Exloo heeft de politie maandagmorgen proces-verbaal wegens discriminatie opgemaakt tegen een 62 jarige vrouw uit die plaats. De vrouw wilde bij het bespreken van een vakantiereis niet geholpen worden door een gekleurde baliemedewerkster. Ze zou dat hebben kenbaar gemaakt door tegen een andere medewerkster te zeggen dat ze niet door de gekleurde medewerkster geholpen wenste te worden en dat die maar weer naar haar eigen land moest gaan..
Tegenover de politie heeft de vrouw verklaard dat ze zich het recht wilde voorbehouden om door een Nederlandse geholpen te willen worden.

De Landelijke Inspectiedienst voor de Dierenbescherming heeft dinsdagmorgen in samenwerking met de politie van Assen 12 sterk verwaarloosde pony’s inbeslaggenomen.
De dieren liepen op een stuk grond aan de Meanderdijk in Loon en waren eigendom van een familie in Assen.
Volgens een dierenarts waren de pony’s er zo slecht aan toe dat er direct een van de dieren moest worden afgemaakt, terwijl voor het leven van nog twee andere pony’s moet worden gevreesd. De overige shetlanders zouden er met een intensieve en goede verzorging wellicht weer bovenop kunnen komen.
Tegen de familie, die in september en november van het vorig jaar al was gewaarschuwd, wordt proces-verbaal opgemaakt.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe