Bericht Avro's Opsporing Verzocht

Datum nieuwsfeit: 20-01-1999

AVRO's Opsporing Verzocht

Lopende Zaken

Capelle a/d IJssel: steekpartij op tijdschriftenhandelaar

Donderdagmiddag 7 januari werd een tijdschriftenhandel annex tabakswinkel aan het Maria Danneelserf 49 in Capelle aan de IJssel door twee mannen overvallen. Voor de overval was er 1 klant in de zaak, maar mogelijk ook 2 klanten. Tijdens de overval komt er iemand binnen en roept de eigenaar dat hij wordt overvallen. De overvallers schrikken en vluchten dan weg richting Beatrijs Erf. Ze namen niets mee, wel lieten ze de eigenaar zwaargewond achter en was zijn winkel, na een stevige vecht- en steekpartij, een chaos.

Signalement daders:
Dader 1: man van ong. 20 jaar met Hindoestaans/Surinaams uiterlijk; 1.70-1.80 m. lang; tenger postuur; kort, zwart, achterover gekamd haar met veel gel er in; hoekig gezicht met brede kaaklijn en diepliggende ogen; smalle mond met normale lippen en een snor en vlasbaardje. De man droeg een kort zwart jack met een rits.

Dader 2: ook ong. 20 jaar en Hindoestaans/Surinaams uiterlijk; ook hij heeft een slank postuur, maar is breder dan dader 1; tussen 1.80-1.90 m. lang. Van zijn kleding bestaat geen goede beschrijving.

Beide mannen spraken gewoon Nederlands.

De politie vraagt:

Wie kent of herkent één of beide mannen aan de hand van de compositietekening en het opgegeven signalement?

Wie is de mogelijke tweede klant die op donderdagmiddag 7 januari vlak voor de overval in de winkel aanwezig was ?

Wie is de klant die tijdens de worsteling is binnengekomen? Misschien heeft hij iets gezien wat bij het onderzoek gebruikt kan worden.

Wie heeft de beide overvallers de winkel uit zien rennen en kan meer vertellen over de vluchtweg die ze namen? Mogelijk is er sprake van een derde medeplichtige die op de uitkijk stond.

Zijn er mensen die iets verdachts hebben gezien in de buurt van de tijdschriftenwinkel, in de dagen voorafgaand aan de overval? Mogelijk heeft één of meer daders lopen posten.

Regiopolitie Rotterdam-Rijnmond
Bureau Capelle aan de IJssel

U kunt op de foto klikken voor een vergroting

Daders