Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 20-01-1999

Woensdag 20 Januari

GEWAPENDE OVERVAL (Drunen)

Een 21-jarige inwoner van Drunen is dinsdagavond laat in zijn woning aan het Finlandplantsoen door twee hem onbekende personen overvallen. De man kwam thuis van zijn werk en toen hij enkele minuten in zijn woning was hoorde hij iets bij de voordeur. Toen hij de deur opende zag hij twee gemaskerde mannen die zijn woning binnendrongen. Binnen is hij door een schot uit een vuurwapen van de daders in de schouder geraakt. Hij raakte daarbij niet ernstig gewond, want het slachtoffer kon na behandeling het ziekenhuis weer verlaten. Het is nog niet bekend of de daders bij de overval iets hebben buit gemaakt. De daders zijn in onbekende richting vertrokken. Bovendien is niet bekend of zij van een vervoermiddel gebruik hebben gemaakt.

DRUGGEBRUIKER AANGEHOUDEN ('s-Hertogenbosch)

Dinsdagavond is in een portiek van een flat aan het Coehoornplein in 's-Hertogen-bosch een 23-jarige Bosschenaar aangehouden wegens het in het bezit hebben van drugs, het gebruiken van drugs en het beledigen van een agent. De man lag stoned in de portiek van een flat. Bij nader onderzoek bleek hij een paar zakjes drugs en pillen bij zich te hebben. Bij zijn aanhouding schold hij een agent uit voor "motherfucker". Op het bureau probeerde de verdachte karatetrappen uit te delen en spuugde hij naar agenten. Hij is na onderzoek door een arts ingesloten.

MAN BETRAPT BIJ DIEFSTAL TWAALF PAAR SOKKEN ('s-Hertogenbosch)

Woensdagmorgen is een 29-jarige man uit Son bij een warenhuis aan Achter het Stadhuis in 's-Hertogenbosch door beveiligingsemployees betrapt op diefstal van sokken. De man werd aangehouden en overgedragen aan de politie. Hij bleek twaalf paar sokken ter waarde van ongeveer Fl. 125,= te hebben weggenomen zonder te betalen. De man is ingesloten.

ROOD LICHT CONTROLE ('s-Hertogenbosch)

Dinsdagmiddag zijn negen automobilisten op de kruising Vughterweg/Isabellalaan in 's-Hertogenbosch betrapt op het rijden door rood licht. In alle gevallen is proces-verbaal opgemaakt.

VIJFTIENDE VERDACHTE DRUGSBENDE AANGEHOUDEN

Woensdagmorgen hebben rechercheurs van de Dienst Centrale Recherche een 34-jarige Bosschenaar aangehouden op verdenking van het transport van duizenden amfetaminepillen naar de Verenigde Staten. De transporten vonden plaats in de maanden oktober en november 1998. De man is in verzekering gesteld, vrijdag wordt hij voorgeleid aan de officier van justitie. De man is de 15e verdachte die is aangehouden in verband met het onderzoek naar een internationaal, vanuit Den Bosch werkende, criminele organisatie die zich bezig hield met de in- en uitvoer van drugs, waarbij gebruik werd gemaakt van koeriers.

WONINGINBRAAK (Vlijmen)

Dinsdagavond is ingebroken in een woning aan De Bloemendaal in Vlijmen. Uit de woning is een breedbeeldtelevisie ontvreemd.

WONINGINBRAAK (Vlijmen)

Dinsdagavond is ingebroken in een woning aan de Idsteinlaan in Vlijmen. Uit de woning is o.a. een fototoestel en een gouden ketting weggenomen.

WINKELDIEF KRIJGT BOETE VAN FL. 240,= ('s-Hertogenbosch)

Woensdagmorgen is bij een supermarkt aan de Helftheuvelpassage in 's-Hertogen-bosch een 65-jarige Bosschenaar betrapt op diefstal van flesjes bier. Hij werd bij de kassa betrapt. Hij kreeg van de politie een boete van Fl. 240,= opgelegd.

80-JARIGE PLEEGT WINKELDIEFSTAL (Vlijmen)

Woensdagmorgen is een 80-jarige man uit Drunen betrapt op diefstal van een afstandsbediening in een supermarkt aan de Oliemaat in Vlijmen. Ook hij kreeg een boete van Fl. 240,=.

LAPTOPS GESTOLEN ('s-Hertogenbosch)

Woensdag is door een bedrijf aan de Hambakenwetering in 's-Hertogenbosch aangifte gedaan van diefstal van een zevental laptops. De computers zijn tussen afgelopen vrijdag en heden op onbekende wijze ontvreemd uit het bedrijf. De waarde van de apparaten bedroeg ongeveer Fl. 25.000,= .