Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Promotie: Investeringen ICT verloren door focus op techniek

Datum nieuwsfeit: 21-01-1999
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

Universiteit van Utrecht


21 januari 1999

Sociale Wetenschappen, 14.30 uur
Mw. drs. L.A.M.L. van de Wijngaert
(Deventer)
‘Matching media. An emperical study of the relation between information need and media choice’

Veel van de nieuwe ontwikkelingen in Informatie- en Communcatietechnologie zijn niet succesvol. Er wordt vaak vanuit een technologisch perspectief gekeken, waardoor veel investeringen in ICT verloren gaan. Promovenda gaat vanuit het perspectief van de gebruiker in op de vraag waarom sommige media worden gebruikt en andere niet. Zij beargumenteert dat er een goede match moet bestaan tussen de gebruiker, de context, de taak en de technologie. Promotor: prof. dr. J. Groebel

Communicatie Service Centrum, Heidelberglaan 8, 3584 CS Utrecht, Telefoon (030) 2533550 of 2532572 Mediavragen per Email: (UUmedia@csc.usc.uu.nl)

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie