PRIMAX lanceert snelle USB scanners 9600 & 19200

Datum nieuwsfeit: 21-01-1999

Nieuwe Colorado scanners met MGI PhotoSuite-, PrimaPAGE- & PowerTWAIN-software

PRIMAX lanceert de snelle USB scanners 9600 & 19200

Amsterdam, 21 januari 1999 - PRIMAX International B.V., fabrikant en leverancier van onder meer computerrandapparatuur, komt met twee USB-scanners op de markt: de Colorado 9600 en de 19200. Deze scanners combineren een snelle techniek met een gemak in gebruik en staan garant voor heldere resultaten en tekstherkenning in 35 talen. De scanners worden geleverd met MGI PhotoSuite-, PRIMAX' eigen PrimaPAGE- en PowerTWAIN-software, respectievelijk bewerkings-, OCR-software en preview tool.

Mede door de Universal Serial Bus connectie zijn de scanners van PRIMAX op en top geschikt voor de huidige vraag in de consumentenmarkt. De scanners zijn eenvoudig aan te sluiten en een scan is snel gemaakt. De PC herkent dankzij de USB aansluiting automatisch de aanwezigheid van de scanner. Door de zorgvuldig geselecteerde software bieden de scanners de mogelijkheid kaarten, kalenders en tekeningen te creëren en teksten en foto's te scannen. Bovendien blijft het scannen een uitdaging doordat de gebruiker de afbeelding op het scherm volledig kan aanpassen aan zijn wensen.

Aantrekkelijke software
PRIMAX levert bij de scanners nieuwe OCR software gebaseerd op de bekroonde Abbyy FineReader technology: PrimaPAGE 98. Met deze software is het mogelijk meerdere talen tegelijk te selecteren. Hierdoor levert het scannen van een tekst waarin verschillende talen staan optimaal resultaat op. Naast tekst herkent deze software ook tabellen, beelden en complete layouts. De scan kan vervolgens worden opgeslagen in elke wordprocessor of spreadsheet applicatie.
Bij de PowerTWAIN software gaat het om de zogenaamde 'preview-module': deze loodst de gebruiker automatisch door het programma en stelt hem in staat het beeldmateriaal naar zijn hand te zetten, nog vóórdat de daadwerkelijke scan plaatsvindt. Na het aanklikken van de optie prescan, bepaalt de gebruiker welke afbeelding(en) hij wil scannen. Vervolgens kiest hij voor een bepaalde vorm (rond, vierkant enzovoort) en grootte. Met één simpele muisklik stelt men kleur, helderheid, scherpte, resolutie, contrast en gamma in. Bovendien zijn met behulp van de edit area rotaties mogelijk.
MGI PhotoSuite zorgt daarnaast voor de creatieve toevoeging. In een handomdraai is een afbeelding veranderd in een kaart, kalender of tekening.

PRIMAX

PRIMAX International B.V. produceert en distribueert een breed assortiment aan computerrandapparatuur. Het huidige palet van producten bestaat uit scanners, muizen, luidsprekers, game controllers en software. De scannerlijn van PRIMAX is gebaseerd op geavanceerde maar eenvoudig te gebruiken technologieën. De Europese PRIMAX R&D-afdeling werkt, in samenwerking met R&D van het moederbedrijf in Taiwan, voortdurend aan scanners waarvan de gebruiksvriendelijkheid uitsteekt boven het gemiddelde. Vanuit PRIMAX International B.V., het Europese hoofdkantoor in Nederland, en de dochterondernemingen in Duitsland, Engeland en Frankrijk worden PRIMAX-producten in heel Europa en delen van het Midden-Oosten en Afrika verkocht aan zowel de retailmarkt als de distributeurs. Wereldwijd werken er meer dan 4.700 mensen bij PRIMAX.
Internet: www.primax.nl

Meer informatie
Adviesverkoopprijs in Nederland: Colorado 9600 FL. 249,00 / Colorado 19200 FL. 299,00
Verkooppunten: Dynabyte, Vobis en ComputerCompany Adviesverkoopprijs in Belgie: Colorado 9600 BEF 3995,00 BF / Colorado 19200 BEF 4995,00