3Com handhaaft leidende positie in Ethernet-markt

Datum nieuwsfeit: 21-01-1999

3Com handhaaft leidende positie in Ethernet-markt

Maarssen / Brussel, 21 januari 1999 -- 3Com blijft de belangrijkste leverancier op de markt voor lokale netwerken (LANs) op basis van Ethernet-technologie, inclusief de LAN-switching-markt. Dat blijkt uit cijfers van de Dell'Oro Group over het derde kwartaal van 1998.

Volgens onlangs vrijgegeven cijfers van de Dell'Oro Group heeft 3Com haar wereldwijd leidende positie in vaste (stackable) 100 Mbps Fast Ethernet-configuraties op basis van Laag-2 switching gehandhaafd met een aandeel van 30,7 procent. Over het hele Ethernet Laag-2 switching-segment (10/100/1000 Mbps stackable switches) bleeft 3Com de grootste met 28,9 procent marktaandeel. De Dell'Oro Group zette 3Com voorts op nummer-1 posities in 10 Mbps shared Ethernet-hubs (31,1 procent) en in 100 Mbps shared Fast Ethernet-hubs (44,6 procent). In een rapport dat de Dell'Oro Group in november uitbracht kwam 3Com bovendien naar voren als 's werelds grootste leverancier in Gigabit Ethernet (1000 Mbps) LAN-switching, met een marktaandeel van 27 procent.

3Com consolideerde haar leidende rol in de totale Ethernet LAN-markt in het derde kwartaal van 1998 met een marktaandeel van 34,6 procent (cijfers van Dell'Oro en Cahners In-Stat). Dat aandeel, drie maal zo groot als dat van de naaste concurrent, is opgebouwd uit mondiale leveringen van hubs, switches en netwerkkaarten op basis van Ethernet, Fast Ethernet en Gigabit Ethernet. De cijfers van de Dell'Oro Group en Cahners In-Stat zijn gebaseerd op aantallen geleverde aansluitingen (poorten).

3Com levert een compleet aanbod volledig geschakelde Ethernet-oplossingen in de vorm van 3Com Fast EtherLink XL 10/100 PCI en Gigabit EtherLink Server netwerkkaarten, SuperStack II switches voor desktop-verbindingen en kleine tot middelgrote backbones, en CoreBuilder chassis-switches voor grote netwerkbackbones en koppeling van bedrijfsgebouwen (campus interconnections). Deze LAN-producten laten zich soepel integreren met 3Com's grootschalige PathBuilder en NETBuilder WAN-systemen en bieden zo complete bedrijfsomspannende netwerkoplossingen, beheerd door 3Com's Transcend Enterprise Manager en andere beheer- en bewakingsapplicaties van 3Com.

Over 3Com
Met meer dan 200 miljoen gebruikers over de hele wereld heeft 3Com Corporation meer mensen aangesloten op informatiebronnen dan enige andere netwerkleverancier. 3Com levert innovatieve netwerkoplossingen en informatietoegangsproducten voor grote en kleine bedrijven, telecomaanbieders en network service providers, PC-fabrikanten en consumenten. 3Com. More connected. 3Com onderhoudt websites op www.3com.nl en www.3com.be.

Voor meer informatie:

3Com Benelux B.V., tel. 0346-58 62 11