Interpolis versterkt koppositie in lijfrentemarkt

Datum nieuwsfeit: 21-01-1999

INTERPOLIS VERSTERKT KOPPOSITIE IN LIJFRENTEMARKT

Tilburg, 21 januari 1999 - Met een omzet van ƒ760 miljoen over 1998 heeft het Interpolisconcern (inclusief RoZeker en Sterpolis) zijn koppositie in de markt voor lijfrente-kapitaalverzekeringen versterkt. Dat blijkt uit een enquête van het Verzekeringsblad, waarvan de resultaten vandaag bekend zijn gemaakt. De omzet van de Tilburgse verzekeraar (een stijging van ƒ115 miljoen ofwel 18% ten opzichte van 1997) bestaat uit ƒ 699 miljoen aan koopsommen en ƒ61 miljoen aan meerjarige premies.

Het Verzekeringsblad schat de totale lijfrenteproductie in Nederland op ƒ4,3 miljard (+ 8%), waarvan ƒ3,4 miljard aan koopsommen. In beide gevallen gaat het om recordbedragen.

Interpolis blijft de absolute koploper in de Nederlandse lijfrentemarkt. Achmea en ABN Amro, de nummers twee en drie in het klassement, volgen op ruime afstand met een totale productie van ƒ473 miljoen respectievelijk ƒ310 miljoen.

Interpolis is uiterst tevreden met de lijfrenteomzet over 1998. Te meer daar de groei van 18% meer dan het dubbele bedraagt van de marktgroei (+8%). Ook in de andere sectoren van het individuele Levenbedrijf, zoals hypotheken en risicoverzekeringen, groeide het marktaandeel van Interpolis gestaag. De omzet van het individuele Levenbedrijf steeg vorig jaar van ƒ2,5 miljard naar ƒ2,9 miljard (+ 17%).

Voor nadere informatie:
Marco Simmers,