Hogeschool Enschede start duale opleiding Bedrijfseconomie

HE

19 januari 1999
Nummer: 99.04

Roep om bedrijfseconomen in arbeidsmarkt steeds groter

Hogeschool Enschede start komend studiejaar met duale opleiding Bedrijfseconomie

Het Instituut Bedrijfseconomie (BE) van de Hogeschool Enschede biedt vanaf het komende studiejaar (1999/2000) de voltijdse opleiding Bedrijfseconomie ook in duale vorm aan. Duaal wil zeggen: een combinatie van werken en leren. Leerlingen die zich hiervoor inschrijven volgen de eerste twee jaren regulier onderwijs en gaan in het derde en vierde jaar werken.
HBO Jobservice bemiddelt bij het vinden van een werkplek bij bedrijven. Aan de hand van eigen wensen en eisen die het betreffende bedrijf en de opleiding stellen wordt een persoonlijk opleidingsplan geschreven. Met het bedrijf sluit men een arbeidscontract voor een periode van ca. 2 jaar af.
In het studiejaar 2001/2002 zullen voor het eerst BE studenten volgens deze leerroute de markt opgaan. De arbeidsperiode is tevens stage/afstudeeropdracht.
Door de brede werkervaring die studenten al tijdens de opleiding op doen is de kans op een baan na afstuderen zeer groot. De Hogeschool Enschede denkt met deze vorm van studeren zowel op de wensen van de student (eerder werken) als van de markt (behoefte aan goed opgeleid personeel) in te spelen.