CDA wil ingrijpen in Kosovo

Datum nieuwsfeit: 21-01-1999

CDA TWEEDE-KAMERFRACTIE

CDA wil ingrijpen in Kosovo

De CDA-fractie in de Tweede Kamer wil dat de waarnemersmissie uit Kosovo wordt teruggetrokken om daarmee de mogelijkheid te openen voor luchtaanvallen. CDA-leider De Hoop Scheffer: Øeder uur dat de waarnemers langer in Kosovo blijven is een verloren uur. Een uur ook, dat de kans verhoogt dat we met z'n allen de gijzelaar van Milosovic worden.
~Het CDA zal in het Algemeen Overleg met minister Van Aartsen van hedenmiddag dit voorstel ook doen. De Hoop Scheffer: ~Van Aartsen heeft de afgelopen dagen gepleit voor een krachtig buitenlands beleid waarbij Nederland haar grootte niet moet schuwen. Hij moet af van zijn heilloze spoor van dit moment: de Navo kan niet dreigen zo lang er nog waarnemers aanwezig zijn.