WRQ AtGuard 3.0 firewall beveiligt en weert spam

Datum nieuwsfeit: 21-01-1999

WRQ AtGuard 3.0 firewall beschermt tegen Back Orifice, Netbus, picture.exe en andere schadelijke programma's

Weert tevens spam en ongewenste advertenties

Den Haag, 21 januari 1999 - Vanaf vandaag is WRQ AtGuard 3.0 beschikbaar. AtGuard 3.0 is een krachtige IP-filter dat Internet-gebruikers een hoge mate van beveiliging biedt, hun privacy verhoogd en de downloadtijden van webpagina's sterk verkort door het selectief filteren van advertenties en complexe afbeeldingen.

AtGuard 3.0 (voorheen @Guard) geeft de gebruiker zelf controle over Internet-prestaties, privacy en beveiliging. Tot de nieuwe faciliteiten en verbeteringen behoren ondermeer:

* Specifieke beveiliging tegen BackOrifice, Netbus en andere vandalistische programma's (TCP, UDP) wanneer de firewall actief is;

* Blokkeert selectief ActiveX en Java applets, alsook Java scripts die kwaadaardige programma's kunnen meebrengen of 'website trapping' veroorzaken;

* Vermindert de kans op spam (ongevraagde en ongewenste e-mail) door binnen een browser HTTP-headerinformatie met het e-mailadres van de gebruiker te blokkeren. Wie wil weten hoeveel informatie een gebruiker achterlaat op een website
kan informatie hierover vinden op snoop.cdt.org/. Dit is een kosteloze service van The Center for Democracy & Technology;

* De nieuwe 'dashboard' gebruikersinterface toont de activiteiten op een web site die voorheen voor de gebruiker verborgen waren - de instellingen zijn met één muisklik te veranderen;
* De gebruiker kan voor het bekijken van afzonderlijke sites specifieke instellingen opgeven.

@Guard 2.0 is uit een deelnemersveld van meer dan 900 genomineerde producten als een van de vijf finalisten geëindigd in de categorie Web Enhancement Tool van de Codie Awards, georganiseerd door de Software Publishers
Association. De finaleplaats van AtGuard was gebaseerd op de mogelijkheden van het product om de functionaliteit van Internet te verbeteren en uit te breiden.

"Veel van de nieuwe mogelijkheden en verbeteringen van AtGuard 3.0 zijn het resultaat van de feedback van meer dan 100.000 Internet-gebruikers die het afgelopen half jaar AtGuard van onze site hebben opgehaald," vertelt Chris Rogers, marketing manager van WRQ.

De mogelijkheden die AtGuard biedt voor een persoonlijke firewall zorgen voor een veilige PC. Met het toenemend belang van beveiliging voor Internet, intranetten en extranetten, kunnen IT-beheerders AtGuard gebruiken om te verhinderen dat mobiele en thuisgebruikers een ongewenste 'achterdeur' vormen tot het bedrijfsnetwerk. Deze gebruikers, en met name zij die een vaste verbinding hebben via een kabelmodem of xDSL, kunnen de firewall activeren als een barrière tegen ongewenste toegang tot hun PC. Toegang van en naar de PC kan worden beperkt per applicatie, netwerkpoort, IP-adres en zelfs tot een bepaalde tijdsperiode. Alle instellingen zijn met een wachtwoord beveiligd.

Meer privacy op Internet

Prestaties
Met nieuwe mogelijkheid om voor elke site aparte instellingen te maken, kunnen gebruikers selectief advertenties blokkeren, waardoor de Internet-snelheid aanzienlijk kan toenemen. Zakelijke, mobiele, en thuisgebruikers kunnen zo tijd en geld besparen. Bovendien kunnen gebruikers omvangrijke en ongewenste afbeeldingen van een site direct naar de 'Prullenbak' verplaatsen. Bewegende GIF afbeeldingen voltooien eenmaal hun cyclus en stoppen vervolgens. Met name voor gebruikers van een modem op standaard telefoonlijnen is de snelheidswinst aanzienlijk. Prijzen en beschikbaarheid
AtGuard kan vanaf nu worden gedownload en aangeschaft op www.BuyDirect.com. Een proefversie van AtGuard is te downloaden van www.atguard.com. Deze versie is 30 dagen bruikbaar.

Systeemeisen
AtGuard werkt samen met de belangrijkste browsers voor Windows 95, Windows
98 en Windows NT 4.0. Verder is het Microsoft TCP/IP netwerkprotocol noodzakelijk.

Over WRQ
WRQ, opgericht in 1981, ontwikkelt software voor het koppelen, het beheren en het beveiligen van bedrijfsnetwerken. Deze softwareoplossingen helpen en bieden een hoge kwaliteit. De WRQ-producten worden ondersteund door WRQ's Guide Services technische supportprogramma. WRQ is een particuliere onderneming en behoort tot de 17 grootste onafhankelijke PC-softwareleveranciers in de Verenigde Staten. Het bedrijf beschikt wereldwijd over vestigingen en distribueert haar producten in meer dan vijftig landen via een wereldwijd distributeursnetwerk. Het hoofdkantoor bevindt zich in Seattle (VS). Het Europese hoofdkantoor is sinds 1989 gevestigd in Den Haag. In Nederland worden de WRQ-producten gedistribueerd door BMC Software Services in Den Haag en Cosyco Software in Eindhoven. De distributeurs in België zijn Cosyco Software België in Vilvoorde en BMC Software Services in Antwerpen.

VOOR MEER INFORMATIE
WRQ, Gerthild van Kampen, tel. + 31 (0)70 - 375 11 00 of Monogram Communication Strategies (MCS) B.V., Anneke de Kort, tel. + 31 (0)23 - 562
WRQ is te bereiken op het Web: www.wrq.com

WRQ, het WRQ-logo, WRQ Guide Services en Reflection zijn handelsmerken van WRQ, Inc. en zijn geregistreerd in de Verenigde Staten en in andere landen. Reflection EnterView, Reflection Hands-Free Administration, WRQ Express en AtGuard zijn handelsmerken van WRQ, Inc. Andere merk- en productnamen zijn handelsmerken van hun respectieve houders.